اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

طرز تهیه حمص

تاریخچه طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص، به رستورانی به نام سزار کاردینی برمی گردد، صاحب این رستوران از مهاجران ایتالیا بوده که در مکزیک و ایالات متحده در حرفه رستوران داری فعالیت داشت. براساس آنچه که رزا کاردینی دختر سزار کاردینی بیان کرده طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص زمانی بدست آمد که سزار تمام مخلفات بدست آمده از آنچه در دسترس داشته را درون ظرف ریخت و با استعداد فراوانی که در زمینه آشپزی داشته این سالاد را تهیه کرده است. طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص بر خلاف ظاهر آن دارای پیچیدگی هایی نیز می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که مهمترین بخش طرز تهیه این نوع سالاد، مربوط می شود به دستورالعمل هایی که در تهیه این نوع سس به کار می رود. برای آموزش سالاد سزار با سس مخصوص با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو همراه باشید.

فهرست

  1. مواد اولیه سس مخصوص
  2. مواد اولیه سالاد سزار
  3. طرز تهیه سس مخصوص
  4. طرز تهیه سالاد سزار
  5. نکات طلایی در طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص
  6. درباره سالاد سزار با سس مخصوص بیشتر بدانیم

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

مواد اولیه سس مخصوص

  1. سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
  2. روغن زیتون بکر (با بو) ۱ قاشق غذاخوری
  3. سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
  4. سرکه ۱ قاشق غذاخوری
  5. آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  6. سیر رنده شده ۱ قاشق چایخوری
  7. پنیر پارمزان رنده شده ۱ قاشق غذاخوری
  8. نمک به مقدار لازم

مواد اولیه سالاد سزار

  1. کاهو سالادی ۱ عدد
  2. سینه مرغ ۱ عدد
  3. روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  4. سیر ۱ حبه
  5. سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
  6. پنیر پارمزان به دلخواه
مواد لازم برای سالاد سزار

طرز تهیه سس مخصوص

  1. ابتدا سس مایونز را داخل یک کاسه بریزید.
  2. روغن زیتون که بهتراست برای خوش طعم تر شدن سس، با بو باشد را به همراه سس خردل به سس مایونز اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکنواخت شود.
  3. سرکه را نیز که در این سس جایگزین سس ورسترشایر است، اضافه کرده و مجدد مواد را مخلوط کنید.
  4. در نهایت پنیر پارمزان، سیر و آبلیمو را اضافه کنید و کمی نمک نیز به مواد بیفزایید.
  5. اکنون مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکنواخت شود. در این مرحله می توانید سس را تست کنید و اگر به نظرتان چیزی مانند ترشی، شوری کم داشت، می توانید نمک یا سرکه را اضافه کنید.
  6. در نهایت سس مخصوص سالاد سزار حاضر است و فقط یک سالاد خوشمزه کم دارد که این سس لذیذ را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.
سس مخصوص سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

  1. سینه مرغ را همراه با روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سیر رنده شده، نمک و فلفل طعم دار کنید.
  2. مرغ را به این سس آغشته کنید و به مدت نیم ساعت در ظرف در بسته یا کیسه زیپ داری داخل یخچال قرار دهید.
  3. فر را از ده دقیقه قبل روی دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.
  4. بعد از نیم ساعت مرغ را در تابه گریل مناسب فر قرار دهید و روی ظرف مرغ را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را به فر گرم شده برای مدت ۳۰ دقیقه منتقل کنید.
  5. کاهو شسته شده را به شکل دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید تا مرغ آماده شود.
  6. نان را در توستر یا ساندویچ ساز توست کنید و در صورت تمایل خرد کنید.
  7. کاهو را در ظرف سرو بریزید.
  8. مرغ گریل شده را خرد کنید و روی کاهو بچینید.
  9. نان توست شده را اضافه کنید.
  10. در صورت تمایل کمی پنیر پارمزان روی سالاد سزار رنده کنید.

نکات طلایی در طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

  1. برای تهیه سس مخصوص سالادسزار از تخم مرغ خام استفاده می شود اما از آنجایی که ممکن است مزه تخم مرغ داخل سالاد برای ما خوشایند نباشد، به جای آن از سس مایونز استفاده می کنیم.

درباره سالاد سزار با سس مخصوص بیشتر بدانیم

امروزه در تمام کافه ها و رستوران ها، از جمله لوکس ترین آن ها، انواع سالادها سرو می شود که سالاد سزار یکی از آن هاست. در میان بسیاری از انواع سالادها، سالاد سزار یکی از پرطرفدارترین سالادها است. علت این امر را می توان به دلیل طعم متفاوت آن دانست.

سالاد سزار با سس مخصوص بر اساس مستندات موجود به سال ۱۹۴۶ بر می گردد. با وجود این می توان گفت از آن زمان تاکنون سالاد سزار در میان انواع سالاد ها دارای محبوبیت و طرفداران بسیاری بوده و همین امر سبب شده که این نوع سالاد به عنوان یکی از محبوب ترین سالاد ها به شمار آید. با وجود تمام پیچیدگی هایی که در طرز تهیه سالاد سزار وجود دارد، شما می توانید به راحتی این سالاد را در خانه تهیه کرده و نوش جان کنید.

سس مخصوص سالاد سزار در بسیاری از کافه ها و رستوران ها دستخوش تغییرات کوچکی شده اند که همین تغییرات کوچک توانسته است به طور کل، طعم این نوع سالاد را دگرگون کند.

دگرگونی هایی که هر کدام از کافه ها و رستوران در طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوصبه وجود آورده اند سبب شده است که امروزه در هر کجای شهر و شاید در هر کجای دنیا طعم های متفاوتی از سالاد سزار را تجربه کنید که این خود می تواند برای آن دسته از افراد علاقه مند به رستوران گردی و کافه گردی بهانه ای باشد تا کیفیت هر کدام از رستوران ها و کافه ها را براساس طعم متفاوت سالاد سزار آنها بسنجند.

یکی از مهمترین بخش سس مخصوص سالاد سزار انواع ادویه هایی است که در آن بکار رفته و هر کسی می تواند براساس علاقه مندی های خودش هر کدام از آن ها را کم یا زیاد کند. بر همین اساس می توان گفت این نوع سالاد از جنبه طعم و همچنین آزادی عمل در طرز تهیه آن دارای طرفداران بسیاری است.

شما میتوانید با مراجعه به سایت آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو علاوه بر آموزش طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص، از آموزش های دیگر در زمینه سالاد از جمله معرفی انواع سالاد، طرز تهیه سالاد سزار رژیمی و طرز تهیه سالاد سزار سوخاری نیز بهره مند شوید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه