اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

آموزش و طرز تهیه کیک نوتلا

طرز تهیه کیک نوتلا

وقتی اسم طرز تهیه کیک نوتلا را می شنویم، میبینیم که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است چرا که کیک های شکلاتی با بافت مرطوب و خیس، طعم فوق العاده ای دارند. من همیشه ترجیح میدهم که یک کیک نوتلایی با بستنی وانیلی و سس شکلات سرو کنم.

کیک نوتلا

درصد شکلات در کیک هایی که بافت مرطوب و شکلاتی دارند بالاست. همیشه این درصد بالا باعث می شود که بافت کیک خیلی سنگین باشد و همین امر باعث می شود روی کیک ترک بخورد. سنگین بودن کیک به معنای وزن بالای آن نیست بلکه به این معناست که تخم مرغ نتوانسته حجم بگیرد و کیک پف کند و بالا بیاید. همین امر باعث می شود معمولا کیک های شکلاتی حجم کمتری داشته باشند. پس ترک خوردن روی کیک به همین دلیل است. در واقع وقتی یک کیک می خواهد پف کند و نمیتواند پف کند و بالا بیاید، روی کیک ترک میخورد که علتش سنگین بودن مواد اولیه می باشد.

در طرز تهیه کیک نوتلا خواهیم آموخت که پودر کاکائویی که برای کیک های شکلاتی استفاده می شود باید از برند ترک و مرغوب ترین پودری باشد که در بازار موجود است. این پودر کیک رطوبت عالی و طعم فوق العاده ای دارد. همچنین برای عزیزانی که میخواهند وارد بازار کار شوند بسیار مناسب است و صرفه اقتصادی بهتری هم دارد. اما پودر کاکائوهای هلندی و بلژیکی چون اصلی تر هستند از نظر قیمت خیلی مقرون به صرفه نمی باشند اما طعم و کیفیت بهتری دارند. پس نتیجه میگیریم بهتر است از پودر کاکائوی ترک استفاده کنیم.

کیک نوتلا

در کیک های نوتلا برای حفظ رطوبت این کیک بهتر است در زمان پخت دو لیوان آب را داخل سینی فر بریزیم تا روی کیک مرطوب بماند و همچنین بافت شکلاتی کیک حفظ شود. با ریختن آب جوش در داخل سینی فر ، آب بخار کرده و کیک بهتری خواهیم داشت. البته اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید طرز تهیه شیک نوتلا را نیز بیاموزید.

در رابطه با شکلاتی که در طرز تهیه کیک نوتلا در داخل بافت براونی ریخته می شود می توانید از شکلات های نسوز استفاده کنید که در برابر حرارت مقاوم هستند و در دمای بالای فر ذوب نمی شوند. در نتیجه در هنگام سرو تکه های شکلات زیر دندان احساس می شود.

پس از پخت ،کیکتان را در یک محفظه قرار دهید تا کاملا نرم بماند. این کیک میتواند از نوتلا هم تشکیل شود که هم بافت فوق العاده ای دارد و هم برای فیلینگ آن می توانید از خامه و نوتلا در وسط کیک استفاده کنید.

1/5 (1 نظر)
ارسال دیدگاه