اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه خمیر پیتزا و معرفی 4پیتزا خوشمزه

طرز تهیه خمیر پیتزا

تمام پیتزا ها ساختار یکسانی دارند.ساختاری که بر پایه طرز تهیه خمیر پیتزا استوار است.در حالیکه پیتزا غذای بسیار متنوعی است . می توان انواع گوناگون آن در اشکال و طرح های متنوع را در سراسر جهان پیدا کرد.

شاید می توانید همراه با مواد غذایی گوناگون در کنار پنیر، چیز های متنوعی درست کنید. اما آن چیزی که تهیه می کنید، وقتی لقب پیتزا خواهد گرفت که بر پایه انواع خمیر پیتزا استوار باشد.

خمیر پیتزا اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت تشکیل دهنده یک پیتزای عالی و خوش‌مزه است. اگر شما به‌خوبی یک خمیر پیتزای خوب و باب میل را تهیه نکنید، کیفیت پیتزای شما زیر سؤال می‎رود. پیتزا یک غذای سنتی ایتالیایی است که اولین بار در شهر بندری ناپلی به‌صورت پیتزا‎هایی با خمیر نازک تهیه شد. بعدازآن در طی سال‎ها پیتزا به تمام مناطق دنیا رفت . مردم باسلیقه و طبع خود اقدام به تهیه این خوراکی خوشمزه و جذاب کردند. همین امر باعث شد که پیتزا انواع مختلفی پیدا کند. یکی از معیار‎های دسته‌بندی پیتزا‎ها خمیر پیتزا است. در ادامه آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو اقدام به معرفی چند نمونه از انواع طرز تهیه خمیر پیتزا می نماید.

فهرست

  1. مواد اولیه خمیر پیتزا
  2. طرز تهیه خمیر پیتزا
  3. در مورد خمیر پیتزا بیشتر بدانیم
  4. دسته بندی انواع خمیر پیتزا
  5. خمیر پیتزا ناپلئونی
  6. خمیر پیتزا سیسیلی
  7. بهترین آرد برای داشتن انواع خمیر پیتزای خوب
  8. برای تهیه انواع خمیر پیتزا چه چیز هایی نیاز است؟

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه خمیر پیتزا گفته می شود . پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه خمیر پیتزا

مواد اولیه خمیر پیتزا

  1. آرد نان ۵۰۰ گرم
  2. تخم‌مرغ۱ عدد
  3. شیر ولرم ۲۵۰ میلی‌لیتر یا یک پیمانه
  4. روغن جامد یا نیمه جامد یا روغن مایع ۶ قاشق سوپ‌خوری یا ( کره به دمای محیط رسیده ۵ قاشق سوپ‌خوری)
  5. مایه خمیر خشک فوری ۱ قاشق سوپ‌خوری + ۱ قاشق چای‌خوری یا ۱۰ گرم
  6. نمک ۱ قاشق چای‌خوری
  7. شکر ۱ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

  1. ابتدا خمیرمایه رو به همراه یک قاشق چای ‎خوری شکر درون ظرفی بریزید. شیر ولرم را به خمیرمایه اضافه کنید.به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید تا خمیر به عمل بیاید.
  2. سپس نمک و روغن و باقی مانده‎ی شکر را به همراه تخم‌مرغ در ظرفی ریخته .حالا مواد را باهم مخلوط کرده تا یکدست شود.
  3. حال خمیرمایه عمل آمده را به مواد اضافه کنید . بدون اینکه مواد را هم بزنید، مقداری از آرد را اضافه کنید.با قاشق چوبی شروع به هم زدن مواد کنید . در همین حین کم‌کم آرد را به مواد اضافه کنید تا خمیر در کاسه جمع شود.
  4. در مرحله بعد روی یک سطح مقداری آرد بپاشید . خمیر را روی آن سطح قرار دهید.به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه خمیر پیتزا را ورز دهید.یا اینکه خمیر را به تعداد ۱۰۰۰ مرتبه روی سطح بکوبید .بااینکار خمیر براق و یکدست میشود و به دست نمی چسبد.
  5. درنهایت یک کاسه را با یک قاشق مرباخوری روغن مایع چرب کنید.خمیر را درون آن قرار داده و به مدت ۶۰ الی ۹۰ دقیقه در یک محل نسبتاً گرم استراحت دهید.صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود.
  6. حال پف خمیر را خوابانده و خمیر برای تهیه انواع پیتزا آماده است.
طرز تهیه خمیر پیتزا

در مورد خمیر پیتزا بیشتر بدانیم

انواع خمیر پیتزا از جمله فاکتور های ایجاد خلاقیت برای سرآشپز است. شکل پیتزا، ضخامت پیتزا، نوع پخت پیتزا و حتی طعم نهایی پیتزا همراه با نوع خمیر پیتزا شکل خواهد گرفت. از پیتزا های دایره ای شکل متداول تا انواع مستطیلی و اشکال دیگر. در کنار پیتزا های لقمه ای شکل و آنها که ساختار های خلاقانه تری دارند. همگی بر پایه انواع خمیر پیتزا هستند که شکل می ‌گیرند.

انواع خمیر پیتزا جدا از ایجاد طعم های خاص و کیفیت های متنوع در کنار خلق حجم های کم و زیاد در طبخ پیتزا، فاکتور اصلی در شکل و شمایل این غذای جهانی است. فاکتوری که می تواند جذابیت بی نظیری برای پیتزا به همراه داشته باشد. اهمیت انواع خمیر پیتزا در داشتن یک پیتزای خوب برای هر کسی آشکار است. از این رو اگر می خواهید پیتزای خوبی داشته باشید، الزاماً باید از خمیر پیتزای مطلوبی استفاده کنید. پس بهتر است با انواع خمیر پیتزا و روش های آماده سازی آنها بیشتر آشنا شوید.

دسته بندی انواع خمیر پیتزا

خمیر پیتزا یک ماجرای سلیقه‌ ای است. خیلی ها این خمیر را فقط در حد و اندازه یک پایه برای نگهداشتن دیگر عناصر پیتزا می ‌دانند. از این رو چندان تمایلی بر ضخامت و حجیم بودن آن ندارند. در مقابل بعضی هستند که می‌ خواهند همراه پیتزا یک وعده غذایی کامل داشته باشند . آنها انواع خمیر پیتزا را دلیل سیر کردن می بینند. از این رو برای طرز تهیه خمیر پیتزا دو نگرش وجود دارد. خمیر پیتزای نان نازک و نان ضخیم. هر کدام از این دو نگرش در خلق خمیر پیتزا، پایه ی سبک های گوناگون در طبخ پیتزا شده اند. برای انواع نان نازک می توان از سبک پیتزای ناپولی، پیتزا سنت لوئیس، پیتزا نان تخت و… نام برد. در مقابل می توان انواع سبک های پن پیتزا، پیتزا دیپ دیش”(پیتزا شیکاگو)، پیتزا سیسیلی و… را در ردیف انواع نان ضخیم قرار داد.

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا ناپلئونی

خمیر پیتزا ناپلئونی در عین سادگی در تهیه مواد آن نیاز به مهارت و تجربه بالای آشپزی دارد تا در دمای مناسب پخت شود و بتواند به یک کیفیت مطلوب و مناسب برسد. این نوع خمیر پیتزا محبوب افرادی است که یک پیتزای گریل شده دوست دارند. این افراد در تهیه خمیر پیتزای خود در منزل از این نوع خمیر استفاده می‎کنند. خمیر پیتزا ناپلئونی به دلیل مهارت و تجربه بالا در هنگام پخت آن کمتر در منو‎ غذای فست فود‎ها دیده می‎شود.

خمیر پیتزا سیسیلی

این خمیر پیتزا بسیار محبوب است در نزد آشپزان خانگی، چون به راحتی تهیه می‎شود و همانند خمیر پیتزا ناپلئونی نیاز به مهارت و تجربه زیاد ندارد. خمیر پیتزای سیسیلی را به صورت مربعی پهن می‌کنند و ضخامت آن کم است. نکته مهم در تهیه خمیر پیتزا سیسیلی، استفاده از روغن زیتون در کف سینی پخت آن است.

بهترین آرد برای داشتن انواع خمیر پیتزای خوب

وقتی خمیر پیتزا در جایگاه مهمترین فاکتور، یعنی داشتن یک پیتزای خوب نقش بازی می ‌کند، داشتن آرد مناسب که تقریباً سنگ بنای این خمیر است، نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. اینکه چه آردی می ‌تواند انواع خمیر پیتزای مورد نظر شما را تامین سازد، مقوله پیچیده ‌ای نیست؛ اما همراه با سلایق آشپز های گوناگون خصوصا در آموزش آشپزی عوض می ‌شود.

بعضی از آشپز ها در آموزش آشپزی آرد سفید شیرینی پزی را می ‌پسندند و بعضی دیگر آرد نان را کافی می دانند .گاهی هم آرد نان سنگک را به عنوان یک آرد خوب در آشپزی توصیه کرده اند. در نظر داشته باشید که انتخاب آرد، ارتباط نزدیک با سلایق شما دارد. آرد سفید شیرینی پزی یک خمیر پیتزای نرم تحویل شما خواهد داد و آرد مناسب نانوایی ها برای شما پیتزایی برشته و ترد تولید خواهد کرد. این یک ماجرای سلیقه ای در جریان آموزش آشپزی است ،یقینا سلیقه شما نیز در آن دخیل خواهد شد.

تهیه کردن انواع خمیر پیتزا همواره یکی از سخت ‌ترین مراحل آماده سازی آن می باشد. اینکه مواد غذایی را با هم ترکیب کرده و همراه با انواع سس و پنیر بر خمیر پیتزا قرار دهیم، قطعا چندان فرآیند سختی نیست. سختی داشتن یک پیتزای خوب در خمیر پیتزا می باشد؛ اما در داشتن انواع خمیر پیتزای خوب نیز انواع روش ها وجود دارد. از طرز تهیه خمیر پیتزا ی ایتالیایی گرفته تا خمیر پیتزای فوری و غیره.

برای تهیه انواع خمیر پیتزا چه چیز هایی نیاز است؟

سلایق گوناگونی در تهیه انواع خمیر پیتزا نقش بازی می کنند. این سلایق در خلق سبک های گوناگون و در نهایت انواع خمیر پیتزا های متداول موفق بوده اند. سلایقی که انواع مواد غذایی عام و یا خاص را برای تهیه خمیر پیتزا استفاده می ‌کنند. در انواع متداول از ساخت خمیر پیتزااز آرد سفید و یا آرد نانوایی، پودر خمیر ترش، روغن که می‌ تواند روغن زیتون باشد، نمک و بکینگ پودر استفاده میکنند. گاها در مسیر آموزش آشپزی دیده می ‌شود که سرآشپز با در نظر گرفتن سلایق خود از متریال های دیگری استفاده میکند.

مانند شیر، پنیر گودا یا پارمسان، کره، زرده تخم مرغ و حتی انواع سبزیجات مانند ریحان و جعفری نیز استفاده کرده است. برای داشتن یک پیتزای خوشمزه تنها خمیر پیتزا کافی نیست بلکه محتویات پیتزا نیز بسیار مهم می باشند. اگر قصد دارید با انواع طرز تهیه پیتزا آشنا شوید می توانید به طرز تهیه پیتزا شیکاگو یا طرز تهیه پیتزا آمریکایی مراجعه فرمایید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه