اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی

برای تهیه کیک های خامه ای به طور معمول از کیک های اسفنجی به عنوان پایه استفاده می شود. همچنین این کیک که با طرز تهیه کیک اسفنجی آشنا خواهید شد، مستقلا نمی تواند یک کیک خوشمزه و ساده خانگی باشد که شما آن را همراه با چای یا قهوه در کنار خانواده خود میل می کنید. به همین علت آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو برای شما طرز تهیه کیک اسفنجی را بیان خواهد کرد.

فهرست

  1. مواد اولیه کیک اسفنجی
  2. طرز تهیه کیک اسفنجی
  3. در مورد کیک اسفنجی بیشتر بدانیم
  4. کیک شیفون

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه کیک اسفنجی گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه کیک اسفنجی

مواد اولیه طرز تهیه کیک اسفنجی

  1. آرد دو پیمانه
  2. شکر یک پیمانه
  3. شیر یک پیمانه
  4. وانیل ۲ قاشق مربا خوری
  5. بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
  6. روغن دو سوم پیمانه
  7. تخم مرغ چهار عدد

طرز تهیه کیک اسفنجی

  1. مرحله اول طرز تهیه کیک اسفنجی، هم­زدن سفیده تخم مرغ ها می باشد. شما باید توجه داشته باشید که زرده ها نباید با سفیده ها مخلوط شوند. شما باید به حدی این سفیده ها را هم بزنید که حسابی پف کنند و فرم بگیرند. این سفیده ها را در یخچال قرار دهید.
  2. سپس برای روشن کردن فر اقدام کنید. توجه داشته باشید فر شما باید دمایی حدودا ۱۸۰ درجه سانتی گراد داشته باشد.
  3. در مرحله دوم طرز تهیه کیک اسفنجی، زرده های کنار گذاشته شده را با شکر و وانیل باید به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط شدن باید به نحوی باشد که این ترکیب مثل پنیر پیتزا کش بیاید.
  4. سپس باید روغن و شیر را به آرامی و با خونسردی کامل به ترکیب خود اضافه کرده و همچنان مواد کیک را هم بزنید.
  5. در مرحله سوم، آرد و بکینگ پودر باید در ظرفی مجزا با هم مخلوط شوند. توجه داشته باشید که بهتر است آرد شما الک گردد.
  6. ترکیب زرده ای که کنار گذاشته اید به این آرد اضافه کنید و به صورت چرخشی آن را هم بزنید. به هر میزان که مواد شما به خوبی همزده شود به همان مقدار می توانید انتظار پف کردن کیکتان را داشته باشید.
  7. در مرحله آخر طرز تهیه کیک، مایه را داخل قالب ریخته و آن را در فر قرار دهید. زمان تقریبی که می توان برای پخت کیک در نظر گرفت ۴۵ دقیقه می باشد.

درباره ی کیک اسفنجی بیشتر بدانیم

در طرز تهیه کیک اسفنجی با استفاده از خاصیت کف‌کنندگی تخم مرغ، خمیری و پخت می‌شود. منشأ نام این کیک اسفنج دریایی است و علت نامگذاری آن این است که هنگامی که کیک بریده می شود، مانند اسفنج دریایی بافت این کیک نیز از تعداد بی‌شماری حباب‌های هوایی تشکیل شده‌است. معمولاً این کیک پس از پخت به تنهایی صرف نمی‌شود بلکه با خامه، کرم کره، باواروا، موس یا انواع میوه ترکیب می‌شود. کیک اسفنجی تنوع زیادی دارد و یکی از کیک‌های اصلی و پایه در شیرینی‌پزی به‌شمار می رود.

طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک شیفون

کیک شیفون کیکی جدید با بافتی سبک، اسفنجی و با قابلیت تزیین است. این کیک جزء کیک‌های پرکاربرد محسوب می‌شود. بر خلاف دیگر کیک‌های اسفنجی در مواد اولیه این کیک مقدار کمی آب و چربی نیز وجود دارد که باعث می‌شود کیک خشکی نباشد و به تنهایی و بدون کرم و خامه هم قابل سرو باشد. این میزان چربی موجود در آن به افزایش عمر کیک در یخچال نیز کمک شایانی می‌کند. به واسطه همین خصوصیات کیک شیفون از محبوبیت بالایی برخوردار است.

طرز تهیه کیک اسفنجی

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه