اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل

فلافل از دیرباز جایگاه بسیار ویژه ای را در بین جنوبی ها داشته است و خاطره انگیزترین فست فود ایران است. همان طور که از اسم این غذای خوش طعم پیداست، فلفل بخش مهمی از این غذا می باشد. تند ترین فلافل ها در جنوب ایران سرو می شود و مردم آن منطقه از خوردن این غذا لذت زیادی می برند. فلافل در اصل یک غذای عربی می باشد. طرز تهیه فلافل برای افرادی که به دنبال غذایی خاص هستند، می توانند همان گمشده آنها باشد. در این مطلب قصد داریم برای شما طرز تهیه فلافل خوشمزه و خوش بو به سبک جنوب ایران را بیان کنیم. اگر می خواهید با خوردن مفیدترین فست فود از نظر طب سنتی روزی خاطره انگیز را برای خانواده خود بسازید، با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو همراه باشید.

فهرست

  1. مواد اولیه فلافل
  2. طرز تهیه فلافل
  3. نکات طلایی در طرز تهیه فلافل
  4. درباره فلافل بیشتر بدانیم
  5. فواید نخود در فلافل

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه فلافل گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

فلافل به همراه سالاد

مواد اولیه فلافل

  1. سير ٤ حبه
  2. نخود ٤٠٠گرم
  3. تخم مرغ ۱ عدد
  4. پياز ۱ عدد
  5. زیره ۱ قاشق چایخوری
  6. پودر انبه ۱ قاشق چایخوری
  7. آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
  8. روغن سرخ کردنی به اندازه کافی
  9. نمک ، زردچوبه وفلفل سياه يك قاشق چايخوری
  10. ادويه فلافل يك قاشق چايخوری

طرز تهیه فلافل

  1. ابتدا نخودها را به خوبی بگذارید تا خیس بخورند.
  2. آنها را به همراه سیر و پیاز دو مرتبه چرخ کنید.
  3. پس از اینکه نخود را به همراه سیر و پیاز چرخ کردید، مواد را داخل یک کاسه مناسب بریزید.
  4. در مرحله بعد آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید تا مایه فلافل خودش را بگیرد.
  5. در آخرین مرحله باید طعم دهنده ها را اضافه کنید.
  6. برای این منظور تخم گشنیز را به همراه زیره آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند.
  7. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه فلافل اضافه کنید. اگر می خواهید فلافل شما به سبک جنوبی ها تند باشد می توانید مقداری فلفل قرمز هم اضافه کنید.
  8. مواد را خوب زیر و رو کنید تا کاملا مخلوط شوند و ادویه ها به تمام نقاط مایه فلافل برسند.
  9. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت قرار دهید و به مقدارمناسب روغن مایع داخل آن بریزید.
  10. توجه داشته باشید که باید به قدری روغن مایع داخل ظرف شیر داغ کن بریزید که فلافل ها پس از افتادن در آن به صورت شناور در روغن سرخ شوند. پس از اینکه روغن داغ شد از مایه فلافل قالب بزنید و داخل روغن بیندازید.
  11. اگر قالب مخصوص فلافل ندارید می توانید با دست این کار را انجام دهید. باید مقداری از مایه فلافل ببردارید و مانند یک کوفته کوچک به آن شکل دهید. در پایان آن را مانند كوكو تخت کنید و داخل روغن بیندازید.
  12. به همين ترتيب همه فلافل ها سرخ كنيد ودر كنار خيارشور وگوجه ميل بفرمايید.
طرز تهیه فلافل

نکات طلایی در طرز تهیه فلافل

  1. برای طرز تهیه فلافل توجه داشته باشید که اگر می خواهید فلافل شما مانند فلافل بیرون شود حتما باید نخود را مدت زیادی در آب بخیسانید تا کاملا نرم شده و نفخش برطرف شود. برای این منظور نخود را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یک ظرف آب بخیسانید.
  2. در صورتی که امکانش هست چند بار آب نخودها را تعویض کنید.
  3. توجه داشته باشید که نباید بیش از حد ظرفیت ظرف فلافل داخل آن بیندازید زیرا اینکار باعث می شود فلافل ها به هم بچسبند.
  4. نکته مهم دیگر این است که حرارت زیر ظرف باید خیلی ملایم باشد تا فلافل ها به طور کامل مغز پخت شوند.

 

درباره فلافل بیشتر بدانیم

این فست فود را نمی توان یک غذای مضر دانست بلکه اگر میزان نخود بکار رفته در آن متناسب باشد، در واقع مفیدترین فست فود از نظر طب سنی خواهد بود. متخصصان طب سنتی خوردن این غذا را توصیه می کنند و تنها نکته ای را که یادآور می شوند، استفاده از روغن هایی سالم برای سرخ کردن این غذا می باشد. علت مفید بودن این نوع فست فود، می تواند استفاده از نخود باشد که این غذا را بسیار لذیذ و مفید می کند. البته تنها شرط مفید بودن این غذا، رعایت بهداشت و استفاده از نخود کافی در غذا می باشد. این غذا در دسته بندی انواع غذاها، در دسته غذاهای خیابانی قرار می گیرد. علت این امر، وجود خیابان ها، مغازه ها و دکه هایی است که هر کدام اقدام به توزیع این غذا می نمایند. در جنوب ایران طرز تهیه فلافل با تهران کمی متفاوت است و شما در این منطقه می توانید آتش فشان هایی سیار به نام فلافل را میل کنید.

کاسه فلافل

خوردن فلافل بدون سس لطفی نخواهد داشت و در این مناطق از سس های قرمز و حتی سس خردل و نوعی سس تند برای طعم دار کردن فلافل استفاده می کنند. اگر به فلفل حساسیت دارید، بهتر است در طرز تهیه فلافل ، فلفل به کار نبرید. این غذا بدون فلفل هم بسیار خوشمزه می باشد. استفاده از فلافل در وعده سحری، اصلا ایده مناسبی نمی باشد و ممکن است شما را بسیار تشنه سازد، به طور کلی سرخ کردنی ها و غذاهای تند در این وعده نباید استفاده شود. اما پیشنهاد ما استفاده از فلافل در وعده شام است، شما می توانید با کمک طرز تهیه فلافل، شامی خوشمزه و ساده را برای اعضای خانواده خود فراهم سازید.

طرز تهیه فلافل آبادانی

فواید نخود در فلافل

نخود به علت وجود مواد مغذی در آن، برگ برنده این غذا برای تبدیل شدن به بهترین فست فود جهان از نظر ارزش غذایی می باشد. طرز تهیه فلافل، به علت وجود نخود بسیار طرفدار دارد. استفاده از سیب زمینی که ویتامینC را در آغوش خود دارد، در کنار نخود و سیر ارزش این غذا را بسیار بالا برده است. ویتامین A و خانواده ویتامین B در نخود قرار دارند و همه این مواد مغذی از طرز تهیه فلافل، بمبی از انرژی ساخته اند.

طرز تهیه فلافل
1/5 (1 نظر)
ارسال دیدگاه