اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی و حرفه‌ای در خانه

یکی از غذاهای بسیار محبوب و پرطرفدار سنتی در کشور ایران، کباب کوبیده است  که بسیاری نیز به دنبال طرز تهیه کباب کوبیده هستند. این غذا نوعی غذای پرطرفدار مجلسی و یا رستورانی هم شناخته شده و در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کباب کوبیده را می‌توانید به روش‌های متنوعی فراهم سازید و آن را مطابق طبع و باب میل تمامی سلیقه‌ها طبخ نمایید. در واقع روش­ها و طرز تهیه کباب کوبیده متنوع بوده اما اصول آن یکسان است.

بسیاری از افراد تمایل دارند طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی و حرفه‌ای در خانه را بدانند تا بتوانند در هر موقعیت و شرایطی که تمایل دارند این غذای لذیذ و خوشمزه را در خانه فراهم سازند.

اما روش تهیه آن را نمی‌دانند و با مشاهده فیلم طرز تهیه کباب کوبیده نیز به هدف خود دسترسی پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به آموزش کباب کوبیده و طرز تهیه آن بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه کوبیده گوشت

پیش از اینکه طرز تهیه کوبیده گوشت را بدانید باید با مواد لازم آن آشنا شوید. برای فراهم کردن این غذا به گوشت گوساله، پیاز، گوشت تازه گوسفندی و نمک نیاز دارید. همچنین باید فلفل سیاه، زعفران دم کرده و کره نیز به ترکیبات خود اضافه کنید.

اگر تمایل دارید این غذای سنتی را برای ۴ نفر تهیه کنید، برای تهیه یک کوبیده فوق‌العاده به ۴۰۰ گرم قلوگاه گوساله و۶۰۰ گرم سردست گوسفندی و۳۰۰ گرم تفاله پیاز و۸ گرم نمک و۳ گرم فلفل سیاه نیاز دارید، زعفران دم کرده هم باید میزان ۴ قاشق غذاخوری فراهم نموده و کره را به میزان ۵۰ گرم آماده کنید این ترکیب برای سس روی کباب‌ها است .

پس از تهیه مواد لازم برای این غذا باید مراحلی را گام به گام و پشت سر هم طی کرده تا در نهایت به یک کباب کوبیده رستورانی و حرفه‌ای دست پیدا کنید. در ادامه طرز تهیه کباب کوبیده را تشریح خواهیم کرد.

طرز تهیه کوبیده

برای تهیه یک کوبیده خوشمزه، دستور آموزشگاه آشپزی آشپزشو را در ادامه دنبال نمایید، البته اگر علاقه‌مند به طرز تهیه و مرینیت جوجه کباب نیز هستید، میتوانید در همین آموزشگاه آن را بیاموزید:

گام اول: آماده کردن گوشت

نخستین کاری که برای تهیه کردن این غذای سنتی باید انجام دهید آماده سازی گوشت است. در این گام از آموزش طرز تهیه کباب کوبیده، باید گوشت تکه ای خرد کنیم وبعد با چرخ گوشت اول با نخودی خرد چرخ کنیم بعد در فریزر قرار بدیم تا بیات شود در مرحله دوم با دنده ریز تر چرخ کنیم بعد نمک میزنیم ودر مرحله سوم با پیاز چرخ میکنیم .

گام دوم: آماده کردن پیازها

در ابتدا پیازها را پوست گرفته و به طور کامل و دقیق شستشو دهید.

پس از آن به چرخ کردن آن‌ها دست بزنید. بسیاری از افراد تمایل دارند پیازها را با استفاده از رنده به طور کامل ریز ریز کنند. این کار به سلیقه شخصی شما وابسته است. اگر قصد ریز ریز کردن پیازها با استفاده از رنده دارید، بهتر است رنده‌های متوسط را برای این کار در نظر بگیرید.

پس از انجام این کار باید دستان خود را بر روی پیازها فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها به طور کامل گرفته شود. آب پیازها را نیز باید درون ظرفی مناسب جای داده و آن‌ها را تا گام‌های بعدی رها کنید.

گام سوم: ترکیب مواد

پیازهای آماده شده و آب گرفته شده در گام قبلی بهتر است به درون یخچال انتقال پیدا کنند. این مدت زمان باید چیزی در حدود ۱۵ دقیقه طول بکشد. بعد از گذشت این زمان می‌توانید پیازها را از یخچال بیرون آورده و به گوشت چرخ شده اضافه کنید.

گام چهارم: ورز دادن

در گام چهارم آموزش طرز تهیه کباب کوبیده باید مواد آماده شده برای تهیه کباب را به اندازه کافی ورز دهید. انجام این کار کمک می‌کند تا گوشت شما انسجام و به هم پیوستگی کافی را پیدا کند. ورز دادن مواد را باید تا جایی ادامه دهید که گوشت‌ها حالت چسبناک پیدا کرده و در مواقعی که آن‌ها را از درون ظرف بیرون می‌آورید یک‌دستی و یکنواختی خود را حفظ کنند و یا تکه تکه نشوند.

در واقع منسجم‌تر و یکدست‌تر بودن مایه کباب در این گام به شما کمک می‌کند تا موقع کباب کردن، مواد از سیخ جدا نشده و یا نریزند. این موضوع برای شما بسیار با اهمیت خواهد بود. پس لازم است به ورز دادن مایه کباب دقت خاصی داشته باشید.

گام پنجم: استراحت ترکیب در یخچال

پس از اینکه با ورز دادن، گوشت و دیگر مواد، یک‌دستی و انسجام کافی را به دست آوردند، دست از این کار می‌کشیم. بعد از آن باید سلفونی را آماده کرده و بر روی ظرف مورد نظر خود کشیده و مواد آماده شده را درون یخچال قرار دهید تا به میزان کافی استراحت کنند.

این مدت زمان باید چیزی در حدود دو ساعت طول بکشد. پس از گذشت این مدت زمان می‌‌توانید ظرف را از درون یخچال خارج کنید. پس از خارج کردن مایه کباب از درون یخچال نیز می‌توانید دوباره آن را ورز دهید. صرف مدت زمانی در حدود ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است.

گام ششم: سیخ زدن کباب

برای اینکه دست شما بتواند فرم بهتری به گوشت بدهد ظرف آب گرمی نزدیک خود قرار دهید وسپس دستتان مرطوب کنید، بعد از آن به اندازه یک مشت و یا یک پرتقال کوچک از گوشت‌ها برداشته و سعی کنید آن را بر روی سیخ بکشید. بهتر است از بالای سیخ این مایه را فشار دهید تا به طور کامل سیخ را در بر گرفته و آن را پوشش دهد.

نکته‌ای که باید در این گام از آموزش طرز تهیه کباب کوبیده به آن توجه داشته باشید وزن استاندارد هر کباب کوبیده است. این وزن باید چیزی در حدود ۷۵ تا ۱۲۵ گرم باشد. هرچند شما می‌توانید این وزن را با توجه به ابعاد و به ویژه پهنای سیخ کم و یا زیاد کنید.

اما به این موضوع دقت داشته باشید که اگر مایه کباب کوبیده شما بیش از اندازه بوده و بر روی سیخ جای بگیرد، امکان ریزش آن وجود خواهد داشت. از سوی دیگر کباب شما به میزان کافی پخته نخواهد شد. اگر کمتر از وزن استاندارد از مایه کباب کوبیده استفاده شود، نیز مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

برای نمونه امکان سوختن کباب شما با سرعت بالا وجود دارد. اگر هم در این مرحله گوشت کوبیده و یا کباب شما نسوزد ممکن است با خشکی مواجه شود .

گام هفتم: ایجاد نقش‌های برآمده بر روی کباب

بسیاری از افراد از میان مراحل گوناگون طرز تهیه کباب کوبیده، به این مرحله تمایل خاصی دارند. چرا که می‌توانند پس از به سیخ کشیدن کباب‌ها با انگشتان دست خود بر روی گوشت‌ها نقش‌هایی ایجاد کنند.

رستوران داران حرفه‌ای با انجام این کار کمک می‌کنند تا کباب‌ها به خوبی پخته شده و یا در اصطلاح مغز پخت شوند. از سوی دیگر به آن جلوه و زیبایی ظاهری خاصی ارائه می­دهند.

پس از سیخ کردن کباب‌ها و ایجاد برآمدگی بر روی آن‌ها می‌توانید سیخ­ها را درون یخچال جای دهید و مدت زمانی در حدود یک ساعت صبر کنید.

گام هشتم: پختن کباب

با ورود به این مرحله به گام‌های پایانی آموزش طرز تهیه کباب کوبیده در خانه نزدیک می‌شویم. در این مرحله باید از یک منقل زغال کمک بگیرید و منقل را از زغال‌هایی کاملاً یکدست پر کنید. پس از آن می‌توانید منقل را روشن و آماده کنید.
نکته‌ای که باید در این مرحله از آموزش طرز تهیه کباب کوبیده به آن توجه داشته باشید آماده بودن ذغال‌ها است. اگر زغال‌هایی که برای پخت کباب در نظر گرفته‌اید به صورت خام و یا نیمه خام باشند، سبب می‌شوند تا کباب شما پس از پخته شدن، بوی دود به خود بگیرد.

این عامل نیز احساس ناخوشایندی برای شما به وجود خواهد آورد. علاوه بر آن، مصرف این کباب برای سلامت هم مضر و خطرناک خواهد بود. چرا که دود و یا دی اکسید کربن بر روی کباب‌ها باقی مانده است. بعد از آماده کردن زغال‌ها باید سیخ‌های آماده شده را به آرامی بر روی منقل جای داده و مدت زمانی صبر کنید تا کباب‌ها خودشان را بگیرند.
نکته دیگر، یکنواخت پخته شدن کباب‌هاست. پس بهتر است سیخ‌های کباب را به طور دائمی بچرخانید. در این صورت به یکنواخت پخته شدن این غذا کمک خواهید رساند.

گام نهم: افزودن کره و زعفران 

تا اینجای کار طرز تهیه کباب کوبیده، بیشتر اقدامات انجام شده و پختن کباب‌ها نیز به گام آخر خود رسیده اما هنوز از کره و  از زعفران‌ها استفاده نکرده‌ایم. در این گام این مواد را نیز به ترکیبات خود اضافه خواهیم کرد.

پس باید کره‌ای را که قبلاً برای این کار آماده کرده‌اید بردارید و آن را روی بخار آب قرار دهید تا به طور کامل ذوب شود. زعفران آماده و دم کرده را نیز باید با آن همراه کنید و با استفاده از یک برس کاملا تمیز و بهداشتی این مواد را نیز بر روی کباب‌ها بمالید. انجام این کار نقش بسیار موثری در زیباترشدن کباب‌های شما خواهد داشت و از سوی دیگر طعم بسیار بهتری به آن‌ها خواهد داد.

پس اگر می­خواهید با دانستن مراحل طرز تهیه کباب کوبیده به محصولی خوش طعم دست پیدا کنید، این گام را نیز جدی بگیرید.

فیلم آموزش صفر تا صد کباب کوبیده را میتوانید از لینک زیر تهیه نمایید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه