اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه یکی از محبوب ترین غذا ها در بین ایرانیان است و معمولا به عنوان وعده غذایی اصلی سرو میشود. این غذا در عین سادگی، طعم و مزه ی بسیار خوبی دارد. برخلاف اغلب سالاد ها که معمولا فقط به عنوان دسر یا پیش غذا می توانند مورد استفاده قرار گیرند، به دلیل وجود مواد اولیه ی بسیار مقوی و متنوع در سالاد الویه، امکان استفاده از آن به عنوان غذای اصلی را می دهد. با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو همراه باشید تا فوت و فن ها و نکات موجود در طرز تهیه سالاد الویه را برای شما بیان کند.

فهرست

  1. مواد اولیه سالاد الویه
  2. طرز تهیه سالاد الویه
  3. نکات طلایی در طرز تهیه الویه
  4. درباره سالاد الویه بیشتر بدانیم

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه سالاد الویه گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه سالاد اولویه - آشپزشو قنادشو

مواد اولیه سالاد الویه

  1. سیب زمینی
  2. تخم مرغ
  3. خیار شور
  4. مرغ و یا سوسیس و کالباس (بنا به سلیقه)
  5. سس مایونز
  6. نخود فرنگی و ذرت پخته شده (بنا به سلیقه)

طرز تهیه سالاد الویه

  1. ابتدا لازم است سیب زمینی ها را در یک ظرف بپزید و بعد از سرد شدن آن را رنده کنید.
  2. اگر قصد تهیه ی سالاد الویه مرغ را دارید، گوشت مرغ را هم جداگانه با یک عدد پیاز و به همراه ادویه جات باید بپزید و به صورت ریش ریش در بیاورید.
  3. در صورت استفاده از سوسیس یا کالباس باید آن ها را رنده کنید.
  4. خیارشورهای تازه باید در تکه های هم انداره و به صورت نگینی خرد شوند.
  5. اگر از نخود فرنگی و ذرت دان شده در طرز تهیه سالاد الویه استفاده می کنید، باید اجازه بدهید تا در ظرفی همراه با آب و کمی نمک مزه دار شوند و به صورت بخار پز در بیایند. پس از اینکه به صورت کامل پخته شدند، آب آن ها را گرفته و پس از سرد شدن به دیگر مواد استفاده شده در طرز تهیه سالاد الویه اضافه می شوند.
  6. سپس ترکیب کردن تمام مواد اولیه باید در دستور کار قرار بگیرد.
  7. برای انسجام یافتن این ترکیب از سس مایونز استفاده می شود. پس از ترکیب کردن مواد اولیه با سس مایونز، لازم است تا به مدت حدود بیست دقیقه این سالاد در یخچال قرار بگیرد.
طرز تهیه سالاد اولویه

نکات طلایی در طرز تهیه الویه

  1. قرار گرفتن سالاد الویه در یخچال انسجام بیشتری را به این سالاد می بخشد. طعم این سالاد با قرار گرفتن در یخچال مشخص می شود.
  2. بهتر است برای تازه نگه داشتن این سالاد، از ظروف در دار استفاده شود و این ظروف باید در جای سرد و در یخچال نگهداری شوند.
  3. عدم نگهداری از سالاد الویه درون ظروف در دار و در یخچال، می تواند سبب فاسد شدن آن شود.
  4. سالاد الویه های خانگی طعم بهتری دارند زیرا هر ماده ای که فرد بخواهد، می تواند به ترکیبات مواد اولیه موجود در طرز تهیه سالاد الویه اضافه نماید.
  5. سالاد الویه های آماده دارای مواد نگهدارنده هستند و خوردن آن ها می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد نماید. پس بهتر است در خانه و به صورت دلخواه از مواد مختلف در طرز تهیه سالاد الویه استفاده کنید و یک طعم عالی را برای خانواده ی خود فراهم آورید.
  6. برای بهتر کردن طعم سالاد الویه بهتر است از هویج فرنگی پخته شده استفاده شود. هویج فرنگی دارای ویتامین آ است و سبب تقویت قوای بینایی افراد می شود همچنین ترکیب رنگ زیبایی را در این سالاد به وجود می آورد. پس استفاده از آن در طرز تهیه سالاد الویه، دو فایده دارد. در ضمن برای خوشمزه تر کردن طعم هویج فرنگی می توانید آن را با مقداری عسل بپزید.
  7. بهتر است هیچ وقت هویج فرنگی را به صورت رنده شده به سالاد الویه اضافه نکنید.
  8. به هیچ وجه از فلفل دلمه ای در سالاد الویه استفاده نکنید چرا که طعم خوبی ایجاد نمی کند و طعم خوب ترکیبات دیگر موجود در طرز تهیه سالاد الویه را هم از بین می برد.
  9. برای افزودن عطر و طعم دل انگیز به این سالاد می توانید از ادویه جات معطری همچون پودر آویشن آسیاب شده استفاده کنید. آویشن جزء اصلی ادویه های مختلف این سالاد است.
  10. فلفل و نمک کافی هم برای بخشیدن طعم و مزه به این سالاد باید مورد استفاده قرار بگیرند.
  11. همچنین اضافه کردن کمی آبلیمو به مرغ در حال پخت طعم خوبی به مرغ و در نهایت به سالاد الویه می دهد.
طرز تهیه سالاد اولویه

درباره سالاد الویه بیشتر بدانیم

شاید خیلی از ایرانی ها تعجب کنند که اصالت سالاد الویه به کشور روسیه برمی گردد زیرا این سالاد در بین ایرانی ها خیلی طرفدار دارد و اغلب ایرانی ها در برنامه ی غذایی خود از این سالاد خوش طعم و رنگ استفاده می کنند. برای اولین بار طرز تهیه سالاد الویه توسط یک آشپز ماهر فرانسوی الاصل ارائه شد. دستور طرز تهیه سالاد الویه اولین بار در شهر مسکو استفاده شد. اهالی کشور روسیه، در شب سال نو با دستور طرز تهیه سالاد الویه اقدام به تهیه این سالاد خوشمزه می کردند و در کنار اعضای خانواده یک شب عالی را سپری می کردند.

رفته رفته دستور طرز تهیه سالاد الویه از کشور روسیه به کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد شد. با گذشت زمان این سالاد خوشمزه در سبد غذایی کشورهای خاورمیانه از جمله ایران هم حضور پیدا کرد. در حال حاضر سالاد الویه از جمله پرطرفدارترین سالاد ها در سراسر جهان به شمار می رود. استفاده از انواع سالادها به عنوان یک دسر یا پیش غذا، رواج زیادی در بین افراد در سراسر جهان دارد. ماهیت برخی دسرها کمک به هضم غذای اصلی مصرف شده است. استفاده از مواد مقوی و مکمل های غذای اصلی می تواند علاوه بر هضم غذا، فواید زیادی هم برای بدن داشته باشد.

طرز تهیه سالاد اولویه خوشمزه

آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو به عنوان یک آموزشگاه معتبر به صورت آنلاین خدمات متنوع آموزشی را ارائه می کند. این آموزشگاه آشپزی آنلاین فواید زیادی در مقایسه با کلاس های حضوری دارد. از جمله این فواید می توان به در دسترس بودن در هر زمان و مکان اشاره نمود. همچنین امکان مشاهده ی چندباره ی توضیحات می تواند کمک زیادی به بانوان جوان و افراد علاقه مند به آشپزی نماید.

 

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه