اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه حمص

طرز تهیه حمص

حمص یک غذای اصیل احتمالا عربی است، . درباره اصالت واقعی این غذا حکایت های فراوانی موجود است که تشخیص هویت واقعی آن را دشوار می کند و هر کس روایتی تاریخی از این غذا را بیان می کند. طرز تهیه حمص، می تواند تاریخی ترین دستور غذایی باشد که تا به حال شما در دوران آموزش آشپزی خود با آن آشنا شده اید. در این مطلب، آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد دارد تا طرز تهیه حمص، این غذای بسیار لذیذ و خوش مزه عربی را به شما معرفی کند.

فهرست

  1. مواد اولیه حمص لبنانی
  2. طرز تهیه حمص لبنانی
  3. درباره حمص بیشتر بدانیم
  4. فواید حمص

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه حمص گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه حمص- آشپزشو

مواد اولیه حمص لبنانی

لازم به ذکر است که این مواد برای ۴ نفر می باشد.

  1. فلفل قرمز به میزان لازم
  2. روغن زیتون به میزان لازم
  3. آبلیمو نصف لیوان
  4. ارده ۱لیوان
  5. نمک به میزان لازم
  6. نخود خام ۲لیوان
  7. سیر ۳حبه

طرز تهیه حمص لبنانی

  1. نخود را به مدت ٥ الی ٦ ساعت خيس مي كنيم. اگر بتوانیم پس از خیس خوردن نخود، پوست نخود را بگيريم، حمص كيفيت بهتری پیدا می کند.
  2. ابتدا نخود را با مقداری نمک می پزیم به طوری که حدود نصف استکان آب آن باقی بماند.
  3. سپس نخود‌ها را در دستگاه مخلوط کن می‌ریزیم.( از مخلوط کن دستی هم می‌توان استفاده کرد.) کم‌کم آب نخود را می‌افزاییم تا نخود ها کاملاً پوره شوند و تا زمانی ادامه می دهیم که مواد شل نشود.
  4. پوره نخود را در کاسه‌ای ریخته و سیر له شده را هم به آن می‌افزاییم.
  5. کم کم ارده و آب لیمو ترش را اضافه می‌کنیم، می‌چشیم تا حدی که مطلوب ذائقمان باشد.
  6. درنهایت با فلفل قرمز و روغن زیتون تزئین می‌کنیم.
حمص - آشپزشو قنادشو

درباره طرز تهیه حمص بیشتر بدانیم

پایه غذای حمص، نخود است تا روایتی زیبا از ترکیب رنگ ها را برای شما بیان کند. معمولا از این غذا در رستوران ها به عنوان پیش غذا استفاده می شود و این غذا در دسته پیش غذاها قرار می گیرد اما شما می توانید از آن به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید. همچنین می توان گفت با این غذا می توانید تجربه متفاوتی از طعم های خوب را در وعده سحر و افطار داشته باشید و یا می توان در روزهای عادی هم می توانید از این غذا به عنوان یک عصرانه مفید و کم حجم استفاده کنید.

وجود روغن زیتون در این غذای خوش رنگ، شاید خاطره فلسطین اشغالی و مظلوم را به همراه درختان زیتونش برای شما زنده کند. بوی زیتون می تواند روایت گر داستان این کودکان بی گناه باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید طرز تهیه حمص، در فلسطین هم شاهد تغییراتی بوده است و همچنین هر کشور تغییراتی جزئی را بر پیکره این غذا وارد کرده است. این غذا خاطره های زیادی را یادآوری می کند، شاید بتوان آن را یکی از اصیل ترین غذاهای عربی دانست. روایت گری طرز تهیه حمص به یک کشور محدود نمی شود و شما می توانید داستان های زیادی از مصر، لبنان، اردن و حتی آمریکا را از این غذا بشنوید. طرز تهیه حمص، در قدیمی ترین کتاب های تاریخی آورده شده است و شما می توانید به کمک آن خاطره های زیادی را از بزرگان بشنوید.

فواید حمص

طرز تهیه حمص، یک دستور غذایی معمولی نیست و این دستورغذایی در حقیقت می تواند مانند طبیبی مهربان دردهای جسمی شما را برطرف کند. اگر از کم خونی ناراحتید و مشکل گوارشی دارید یا به علت کمبود ویتامین C و خانواده B، دچار مشکل شده اید، کافی است از طبیب طبیبان جناب حمص کمک بگیرید. همه این مشکلات تغذیه ای شما با خوردن این غذا برطرف خواهد شد.

همچنین اگر تصمیم دارید رژیم گیاه خواری بگیرید و به دنبال غذایی مناسب برای رسیدن به هدف خود هستید، حمص یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

حمص

طرز تهیه حمص می تواند برگ برنده خوبی برای شما در مسابقات آشپزی باشد و با آن حتما جایزه یک غذای ساده وخوش مزه را خواهید برد. همچنین می توانید پس از طی کردن دوره آموزشی در آموزشگاه آشپزشو قنادشو، مدرک بین المللی آشپزی به شما اعطا خواهد شد و به کمک آن می توانید برای مهاجرت از طریق آشپزی اقدام کنید.

5/5 (1 نظر)
ارسال دیدگاه