اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای

تصویر شاخص
قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

کیک شکلاتی آنچنان محبوبیتی دارد که هر جا در هر شکل و شمایلی و با هر عنوانی از آن یاد کنیم، مورد توجه قرار می گیرد، مثلا طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای. اولین چیزی که در مواجهه با نام این کیک در ذهن ها تداعی کننده است، کلمه شکلاتی در میان اسم طولانی این کیک است. همین کلمه مختصر می تواند هر کیکی را در جایی متفاوت از دیگر کیک ها قرار دهد. چرا که این کیک از جمله کیک های شکلاتی است. پس باید یک جور خاص تری به آن بیاندیشیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای

طرز تهیه کیک شکلاتی

کیک شکلاتی آنچنان محبوبیتی دارد که هر جا در هر شکل و شمایلی و با هر عنوانی از آن یاد کنیم، مورد توجه قرار می گیرد، مثلا طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای. اولین چیزی که در مواجهه با نام این کیک در ذهن ها تداعی کننده است، کلمه شکلاتی در میان اسم طولانی این کیک است. همین کلمه مختصر می تواند هر کیکی را در جایی متفاوت از دیگر کیک ها قرار دهد. چرا که این کیک از جمله کیک های شکلاتی است. پس باید یک جور خاص تری به آن بیاندیشیم
اما اندکی تأمل کنید. در طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای که همراه با کلیپ آموزشی در آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد آموزش آن را داریم، یک کلمه دیگر نیز خودنمایی می ‌کند. درست حدس زدید. این کیک مورد نظر ما از جمله کیک های خیس است. کلمه خیس در بطن این نام احتمالاً باعث دو گونه برداشت شود. مثلاً عده ‌ای خواهند گفت: “وای کیک‌ خیس، مگر می شود از کنار آموزش آشپزی کیک خیس عبور کرد؟!!!” در مقابل احتمالاً عده ‌ای هم خواهند گفت: “کیک‌ خیس دیگر چطور کیکی است؟ اصولا طرز تهیه کیک آن هم با این سبک خیسی که دارد چگونه است؟”

خب، در اینجای ماجرا که باشیم، قبل از وارد شدن در طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای، باید مقدمه ای در باب کیک های خیس داشته باشیم تا همراه با این مقدمه کاملا متوجه باشید که با چگونه کیکی در آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو مواجه هستیم.

کیک خیس چطور کیکی است؟

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

بعضی وقت ها یک نام خاص در یک موضوع مشخص، کاملاً متفاوت از آن چیزی می شود که به آن فکر می کنید. گاهی هم دقیقا همان چیزی است که برای ذهن شما آماده شده است. کیک‌ خیس از نوع دوم است. یعنی مراد از کلمه خیس در نام این کیک، همان خیس و تر بودن است. وجود این کلمه در نام کیک چیز عجیبی نیست. این کیک به نسبت کیک هایی که می شناسیم، نرم تر و مرطوب تر می باشد. از این رو است که به آن کیک خیس می گویند.
در طرز تهیه کیک تولد نیز گاها با انواع کیک خیس مواجه هستید؛ اما جدا از مقوله طرز تهیه کیک تولد، کیک خیس یک نوع از انواع ایده ها در خلق کیک های خانگی است. کیک هایی که بسیار مناسب برای دورهمی های دوستانه می باشد.

طرز تهیه کیک خیس چگونه است؟

وقتی می خواهید یک نوع کیک خیس را درست کنید، مانند همین طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای، نیازی نیست تا به انواع متریال ها و یا تجهیزات متفاوت بیندیشید. این خیس شدن کیک در اثر استفاده از مواد غذایی متفاوت و یا بهره گیری از تجهیزات دیگری در امر آشپزی نمی باشد. همان کیک ساده است که اندکی در زمان پخت آن دستکاری می کنند.
می پرسید چطور دستکاری ای؟! خب، این را دیگر باید از مسیر یک آموزش آشپزی حرفه ای فرا گیرید. چرا که برای رسیدن به کیک خیس باید در مدت زمان پخت کیک در کنار تنظیم دمای پخت تغییراتی حاصل کنید. تغییراتی که شاه کلید طرز تهیه کیک خیس می باشند و شما می توانید همراه با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو به راحتی فوت و فن آن را فرا گیرید.

چطور بفهمیم یک کیک خیس است؟

حال آمدیم و اصلاً نمی خواهیم طرز تهیه کیک خیس را یاد بگیریم. ما را چه کار به دنیای کیک پزی و آشپزی های حرفه ای؛ اما اگر بخواهیم کیکی را بخوریم، از کجا متوجه باشیم که آن کیک از انواع کیک خیس می باشد؟
تشخیص کیک خیس خیلی ساده است. کافی است در کیکی، از بافت سبک و خشک همیشگی خبری نباشد. چرا که انواع کیک خیس از بافتی لطیف و خیس برخوردار هستند. درست عکس کیک های عادی که مغز آنها به کمال پخته خواهد شد؛ در کیک‌ خیس یک حس خوب نپختن همراه با کیک، شما را همراهی خواهد کرد. به همین جهت در بطن انواع کیک خیس شاهد بافت اسفنجی و خشک آشنای همیشگی نخواهید بود. از این رو اگر با کیکی مواجه شدید که بافت داخل آن کاملاً خشک نمی باشد، یک نوع کیک خیس را دارید نوش جان می کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس آن هم از نوع ترکیه ای

کیک-خیس-ترکیه-ای

کیک ‌خیس تا اینجای ماجرا که هیجان انگیز است. حالا این هیجان خیس را همراه کنید با طعم بی نظیر شکلات. اصولا آن چیزی که در کیک خیس شکلاتی آن فضای نرم و خیس را تداعی می‌ کند، همان جریان جذاب شکلات است که در بطن کیک قرار دارد. کیک شکلاتی خیس از جمله انواع کیک های پرطرفدار است. از این رو منطقی است که طرز تهیه کیک شکلاتی خیس را به عنوان یکی از بهترین جنبه های آموزش آشپزی در دنیای کیک پزی بدانیم.

درطرز تهیه کیک شکلاتی خیس، جدا از خلق ترکیبات اصلی کیک که شالوده آن را تشکیل خواهند داد، نیاز است تا در فضایی موازی، کرم کاکائو کیک نیز تهیه شود. این کرم کاکائو در طرز تهیه کیک شکلاتی خیس همراه با کره، اندکی پودر قند، مقدار مشخصی از پودر کاکائو، شیر و البته وانیل تهیه می شود.
آن چیزی که می تواند کیک شکلاتی خیس شما را به حد کمال خوشمزه و جذاب سازد، درست کردن اصولی و با دقت همین کرم کاکائو است. درطرز تهیه کیک شکلاتی خیس، داشتن کرم کاکائو خوب و حرفه ای فضای آشپزی شما را در فاز دیگری خواهد برد. این کرم کاکائو چیزی نیست که بتوانید با خرید شکلات و آب کردنش آن را به دست آورید؛ بلکه باید آن را درست کنید و برای درست کردن آن، آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد یاری شما را دارد. بماند که طرز تهیه این کیک جذاب و بسیار خوشمزه را می توانید در همین فضا یعنی مجموعه کلیپ های آموزشی آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو داشته باشید. خلاصه اگر می خواهید در پخت و پز انواع کیک خلاقانه باشید و اندکی هم اطرافیان خود را غافلگیر کرده باشید، از آنها در یک بعد از ظهر دلنشین خانوادگی و شاید یک جمع مفصل فامیلی در بطن یک جشن تولد هیجانی، همراه با یک کیک شکلاتی خیس آن هم از نوع ترکیه ای آن پذیرایی کنید.

0/5 (0 نظر)

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای

28دقیقه
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
اولین نظر را شما بنویسید. “طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای”
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

کیک شکلاتی آنچنان محبوبیتی دارد که هر جا در هر شکل و شمایلی و با هر عنوانی از آن یاد کنیم، مورد توجه قرار می گیرد، مثلا طرز تهیه کیک شکلاتی خیس ترکیه ای. اولین چیزی که در مواجهه با نام این کیک در ذهن ها تداعی کننده است، کلمه شکلاتی در میان اسم طولانی این کیک است. همین کلمه مختصر می تواند هر کیکی را در جایی متفاوت از دیگر کیک ها قرار دهد. چرا که این کیک از جمله کیک های شکلاتی است. پس باید یک جور خاص تری به آن بیاندیشیم.

قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

مدرس

استاد سرآشپز فرنود

  • دارنده دو مدال جهانی در مسابقات بین المللی گاسترونومی ۲۰۲۱
  • استاد دانشگاه و سرآشپز بین المللی
  • مربی و ممتحن رسمی سازمان فنی و حرفه ای ایران
  • دانش آموخته آشپزی بین الملل از دانشگاه مالزی
  • کارشناس صدا و سیمای ایران