اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه نودل سبزیجات

طرز تهیه نودل سبزیجات

نودل سبزیجات یکی از پرطرفدارترین غذاها می باشد که در سراسر جهان مردم آن را تهیه و استفاده می کنند و می توان گفت در دسته غذاهای آماده قرار می گیرد. نودل سبزیجات از طعم دوست داشتنی و لذیذی برخوردار است و از مزیت های آن می توان به پخت سریع اشاره کرد. نودل سبزیجات، یک غذای حاضری و ارزان قیمت است که طرز تهیه آن بسیار کار راحتی است و طبیعتا خیلی از ما به این غذا علاقه مند هستیم. از آنجا که بیشتر افراد به دنبال طرز تهیه غذاهای خوشمزه ای هستند که با صرف زمان اندک تهیه می شوند، نودل سبزیجات مشتاقان و طرفدارن زیادی در سراسر جهان دارد. پس با کلاس آشپزی آشپزشو قنادشو همراه باشید تا با طرز تهیه نودل سبزیجات بیشتر آشنا شوید.

فهرست

  1. مواد اولیه نودل سبزیجات
  2. طرز تهیه نودل سبزیجات
  3. نکات طلایی در طرز تهیه نودل سبزیجات
  4. درباره خوراک نودل سبزیجات بیشتر بدانیم
  5. طرز تهیه نودل سبزیجات مطابق با آداب و فرهنگ کشور ها

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه نودل سبزیجات گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

عکس نودل سبزیجات

مواد اولیه نودل سبزیجات

  1. نودل ٢بسته
  2. هویج خلالی نازک يك عدد بزرگ
  3. نخود فرنگی و ذرت و لوبیا قرمز پخته شده يك پیمانه
  4. سبزی معطر خشک يك قاشق غذاخوری
  5. پودر کاری و زردچوبه به مقدار لازم
  6. پودر گوجه فرنگي يك قاشق غذاخوری
  7. نمک و فلفل به مقدار لازم
  8. كلم بروكلي ١/٢ پيمانه
مواد نودل سبزیجات - آشپزشو قنادشو

طرز تهیه نودل سبزیجات

  1. ابتدا داخل قابلمه ۲ لیوان آب بریزید و اجازه بدهید آب بجوشد.
  2. سپس درون آب جوش هویج ها و پودر گوجه و پودرکاری و نمک و زردچوبه را بریزید و بگذارید بپزند.
  3. سپس نخود فرنگی پخته شده و ذرت پخته شده و لوبیا را اضافه کنید و مخلوط کنید.
  4. بعد از گذشت زمان کوتاهی نودل ها را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه بدهید با هم مخلوط شوند و بعد از نرم شدن نودل ها سبزی های خشک (جعفری و گشنیز) یا فریز شده را اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید همه مواد به خورد هم بروند سفتی و میزان آب نودل به سلیقه ی شما بستگی دارد. (می توانید از استاک استفاده کنید. برای طرز تهیه استاک به پیج آشپزشو مراجعه فرمایید.)
  5. کلم بروکلی را خرد کنید ودر آب نودل بریزید.
طرز تهیه نودل سبزیجات

نکات طلایی در طرز تهیه نودل سبزیجات

  1. سبزی ها را می بایست در مرحله آخر اضافه کرد تا عطر و طعم آن حفظ شود.
  2. گوجه فرنگی تازه اضافه نمی کنیم تا نودل خیلی نرم وله نشود.
  3. انتخاب سبزیجات و حبوبات به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.
  4. روغن، ادویه نودل و عصاره در این غذا استفاده نشده است.
  5. نودل را هیچ وقت آبکش نمی کنم و همیشه مقدار آب داخل آن را کم قرار می دهیم تا نیاز به آبکشی نداشته باشد.

 

نودل سبزیجات

درباره خوراک نودل سبزیجات بیشتر بدانیم

ماجرای ابداع طرز تهیه نودل سبزیجات فوری به زمان های بسیار دور برمی گردد. بعد از این که جنگ جهانی دوم پایان یافت و ژاپن هنوز با مشکلات شکست خود دست و پنجه نرم می کرد و از طرفی وزارت بهداشت وقت به خاطر این که مردم با مشکل بی غذایی روبه رو نشوند سعی بر این داشت تا از نان هایی که از گندم تهیه می شدند استفاده نمایند. از این رو تهیه نودل توسط آندو برای دولت پیشنهاد شد، اما مقامات مسئول در مقابل پیشنهاد آندو اعلام کردند که شرکت های تولید کننده نودل توانایی آنچنانی در صنعت تولید نودل ندارند و پایدار نخواهند بود به همین علت آندو خود به فکر صنعت تولید در این زمینه افتاد. بنابراین در سال ۱۹۵۸ موفق شد پس از بار ها آزمون و خطا به تولید نودل فوری دست یابد. نودل سبزیجات یک غذای بی دردسر و ساده است که از آرد تهیه می شود که امروزه برای خیلی از مردم دنیا آشنا شده است ولی ناگفته نماند که این نودل ها با نودل های آندو هیچ فرقی ندارد. در سال ۱۹۷۱ نودل لیوانی هم توسط آندو ابداع شد این ابداع در واقع کمک به کارگرانی بود که در تهیه نودل خود کاسه به همراه نداشتند و لیوان کار آن ها را ساده تر می کرد.

طرز تهیه نودل سبزیجات

طرز تهیه نودل سبزیجات مطابق با آداب و فرهنگ کشور ها

در فرهنگ غذایی اکثر کشورهای دنیا، عادات غذایی و غذاهای خاصی وجود دارد که علاوه بر زمان پخت نیاز به توجه بسیار دارند و در زمان سرو نیز از برخی نکات و آداب باید پیروی کنند. کشورهای آسیای شرقی مثل چین و ژاپن، کره‌ی‌جنوبی از نمونه کشور هایی هستند که تنوع غذایی حیرت انگیز و جالبی دارند که زبانزد مردم جهان است و بسیار شهرت دارند. طرز تهیه نودل سبزیجات نیز یک دستور پخت مربوط به آسیای شرقی است که از این مورد مستثنی نیست این نوع از غذا ها از طعم و بوی خاصی برخوردار هستند و زمان کوتاهی که در طبخ این نوع غذا ها صرف می شود، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و جزئی از برنامه غذایی روزانه ی مردم این کشور ها محسوب می شود. یکی از نکات مهمی که در این مورد حائز اهمیت است این است که باعث جلب توجه متخصصان صنعت غذایی نیز شده است.

طرز تهیه نودل سبزیجات
1/5 (1 نظر)
ارسال دیدگاه