اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه کیک ردولوت

طرز تهیه کیک ردولوت

کیک ردولوت نوعی کیک لایه‌ای به رنگ قرمز روشن، قرمز تیره و یا قهوه‌ای مایل به قرمز است که بافتی نرم و لطیف دارد. روی این مدل کیک نیز معمولاً با کرم پنیری سفید و یا نوعی کرم کره‌ای به نام باترکریم پوشانده می‌شود. این مدل کیک به سبب بافت لطیف و مرطوب، رنگ قرمز و طعم لذیذ و خوشایندی که دارد جزء کیک‌های کلاسیک و مدرن دنیای شیرینی پزی محسوب می‌شود و از محبوبیت بالایی نیز در بین مردم برخوردار شده است.آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو در این پست طرز تهیه کیک ردولوت را به شما عزیزان آموزش می دهد.

فهرست

  1. مواد لازم کیک ردولوت
  2. طرز تهیه باتر میلک کیک‌ردولت
  3. طرز تهیه کیک‌ردولت
  4. نکات طلایی در طرز تهیه کیک ردولوت
  5. درباره کیک ردولوت بیشتر بدانیم

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه کیک ردولوت گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

مواد لازم کیک ردولوت

طرز تهیه کیک ردولوت
  1. آرد سفید ۲ و ۱/۲ پیمانه
  2. شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
  3. تخم مرغ ۲ عدد
  4. باتر میلک (طرز تهیه در ادامه مطلب) ۱ پیمانه
  5. روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  6. بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
  7. نمک نوک قاشق چایخوری
  8. پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
  9. وانیل ۱/۳ قاشق چایخوری
  10. سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری سر خالی
  11. رنگ خوراکی قرمز ۲ قاشق غذاخوری
  12. خامه فرم گرفته برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه باتر میلک کیک‌ ردولت

  1. یک پیمانه شیر که باید پرچرب نیز باشد را در دمای محیط قرار دهید.
  2. سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید (تفاوتی ندارد که آبلیموی شما تازه باشد یا آبلیموهای آماده ی کارخانه ای)
  3. حالا مخلوط رو کمی هم بزنید تا شیر و آبلیمو مخلوط شوند و اجازه دهید تا برای ۵ الی ۱۰ دقیقه استراحت کند.
  4. بعد طی این مدت شیر کمی میبرد و روی ان کمی غلیظ میشود. اکنون باتر میلک ما حاضر است.

طرز تهیه کیک‌ ردولت

طرز تهیه کیک ردولوت
  1. در این مرحله آرد، نمک، بیکینگ پودر و کاکائو رو با هم ۲ الی ۳ بار الک کنید.
  2. اکنون باید تخم مرغ، شکر و وانیل رو با همزن بزنید تا مخلوط کشدار کرم رنگ و غلیظی ایجاد شود.
  3. بعد از آن روغن و باتر میلک آماده شده و رنگ خوارکی را به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه کرده و با لیسک یا قاشق هم بزنید، تا مخلوط یکدستی بوجود آید.
  4. در صورتی که از رنگ خوراکی مایع استفاده میکنید،میتوانید مثل توضیح بالا یکسره به مخلوط اضافه کنید. اما اگر از رنگ ژله ای استفاده میکنید بهتر است یک مقدار از مخلوط را برداشته داخل کاسه ای بریزید، و بعد رنگ ژله ای را با آن مخلوط کنید.
  5. هنگامی که یکدست شد دوباره به بقیه مخلوط اضافش کنید. اینکار از تجمع گلوله ای مانند رنگ‌ژله ای جلوگیری میکند. اکنون مخلوط ما تقریبا به رنگ قرمز در آمده است.
  6. در مرحله بعد مواد خشک را به مخلوط اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا مخلوط تان یکنواخت و‌یکدست بشود.
  7. در نهایت سرکه راهم اضافه کرده و باز با لیسک مواد را کمی هم‌بزنید.
  8. درکل سرکه به این خاطر اضافه می­شود زیرا ،کیک را قرمز تر کرده و باعث خوشرنگ شدن‌ان میشود.
  9. در این مرحله رنگ را کنترل کنید. اگر به اندازه کافی قرمز و پررنگ نبود میتوان کمی دیگر رنگ خوراکی اضافه کنید. تا جایی که مایه نهایی به رنگ‌ دلخواه و‌مد نظر شما بشود.
  10. اکنون قالب مناسب را انتخاب کرده و کاملا با روغن چرب کنید. بهترین حالت استفاده از کاغذ روغنی در کف ظرف میباشد. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید وقالب را برای مدت نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید.

نکات طلایی در طرز تهیه کیک ردولوت

کیک ردولوت
  1. اگر از رنگ‌های ایرانی استفاده میکنید،احتمالا باید مقدار قابل توجه تری از رنگ‌را داخل کیک خود بریزید تا به رنگ‌مورد نظر شما تبدیل شوند.
  2. اصلا نگران طعم نهایی کیک نباشید! نه سرکه و نه آبلیمو داخل باتر میلک در طعم نهایی کیک تاثیر ندارند.
  3. باید دقت داشته باشید که اگه قطر قالب خیلی کم باشد، ممکن است وسط کیک به خاطر ارتفاع قالب خوب مغز پخت نشود و‌مایه داخل قالب خمیر بشود پس اندازه قالب را متناسب با حجم مواد انتخاب کنید.
  4. در کل باید حواستان به کیک باشد، چون دمای فر های مختلف و زمان پخت کیک کمی با هم فرق دارند. پس وقتی کیک شما پف کرد و سطحش سفت شد از فر در بیاورید. تا بیش از حد داخل فر نماند و اطراف آن نسوزد.

درباره کیک ردولوت بیشتر بدانیم

کیک مخملی برای اولین بار در قرن نوزده میلادی در آمریکا پخته شده است. در آن زمان این کیک تنها بافت مخملی داشته و رنگ قرمزی در کار نبوده است. با گذشت زمان کیک قرمز مخملی اصلی ابداع شد. علت لطافت بافت آن، استفاده از سرکه و باترمیلک بود؛ و رنگ قرمز آن نیز به واسطه ترکیب اسیدی باترمیلک و رنگ‌دانه‌های پودر کاکائوی طبیعی ایجاد می‌شد. با گذشت سال‌ها و افزایش محبوبیت این کیک، برای خوش رنگ‌تر شدن کیک از رنگ‌های خوراکی استفاده می‌شد. و از آن پس استفاده از رنگ خوراکی به دستورالعمل این کیک اضافه شد. در طول جنگ جهانی دوم به علت قحطی‌ها بسیاری از رستوران‌ها و قنادی‌ها برای افزودن رنگ به کیکشان از لبو استفاده می‌کردند. امروزه نیز در بسیاری از دستورالعمل‌ها استفاده از لبو به چشم می‌خورد.

امروزه کیک ردولوت به دلیل رنگ زیبای قرمزی که دارد و همچنین طعم دلنشین و بافت لطیفش به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های کیک برای مناسبت‌هایی مثل کریسمس، ولنتاین، جشن تولد و سالگرد ازدواج تبدیل شده است.

3/5 (1 نظر)
ارسال دیدگاه