اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

یکی از انواع غذا های آمریکایی، که طرفداران زیادی هم دارد ناگت می باشد که با هر نوع گوشتی می توان ناگت را تهیه کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه ناگت مرغ خانگی که یک غذای بین المللی است آشنا کنیم. شما می توانید با استفاده از کلیپ های آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو  به راحتی طرز تهیه ناگت مرغ را در منزل خود تهیه کنید.

فهرست

  1. مواد اولیه ناگت مرغ خانگی
  2. طرز تهیه ناگت مرغ
  3. نکات طلایی در طرز تهیه ناگت مرغ
  4. درباره ناگت مرغ بیشتر بدانیم

در این قسمت از آموزش آشپزی ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه ناگت مرغ خانگی گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه ناگت مرغ- آشپزشو

مواد اولیه ناگت مرغ خانگی

  1. سینه مرغ خام ۵۰۰ گرم
  2. پیاز کوچک ۱ عدد
  3. پنیر پیتزا رنده شده ۱۵۰ گرم
  4. سير ۵ حبه
  5. نمك و فلفل به مقدار لازم
  6. آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری
  7. آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری
  8. روغن جهت سرخ کردن به میزان لازم
  9. تخم مرغ ۲ عدد

لازم به ذکر است این مواد اولیه برای چهار نفر می باشد.

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

  1. شما در وهله اول باید مرغ خود را چرخ کنید البته می توانید مرغ چرخ کرده را آماده از قصابی نیز تهیه کنید. شما برای چرخ کردن مرغ خام می توانید آن را در غذا ساز نیز کمی خورد کنید.
  2. در مرحله دوم نوبت به رنده کردن سیر و پیاز می رسد حتما آب اضافه ی آن را بگیرید و با مرغ چرخ کرده و پنیر پیتزا خوب مخلوط نمائید در واقع باید حسابی با دست چنگ بزنید تا خوب مواد به خورد هم بروند حتی می توانید این مواد را در غذا ساز بگذارید و به مدت دو دقیقه مخلوط نمائید تا یک مایه خمیری شکل بدست بیاید.
  3. شما در این مرحله می توانید به مواد سس خردل، سس کنجد، سس تند و حتی عصاره گوشت اضافه نمائید تا ناگت ها طعم دار شوند.
  4. وقتی مواد را ترکیب کردید می توانید به مدت ربع تا نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید تا مواد کمی خود را اصطلاحا بگیرد.
  5. در این مرحله نوبت به تخم مرغ و پودر سوخاری و آرد سفید می رسد که هر کدام را باید در ظرف جداگانه قرار دهید می توانید کمی زعفران دم کرده به تخم مرغ ها اضافه نمایید این کار باعث خوش رنگ شدن ناگت ها می شود. (بعضی ها دوست دارند در کنار آرد سوخاری از پودر پفک استفاده کنند پس این دو را با هم می توانید ترکیب کنید و بعد مواد آماده را در آن آغشته کنید و بقیه مراحل را ادامه داد.)
  6. حالا موادی را که در یخچال گذاشته اید را خارج کنید و به اندازه گردو یا توپ های کوچک گرد در آورده و سپس آن ها را پهن کنید تا ضخامت آن ها یک سانتی متری شود حالا این مواد آماده و پهن شده را ابتدا در آرد سفید سپس در تخم مرغ و بعد در آرد سوخاری فرو کنید تا کاملا آغشته شود.
  7. شما حتی می توانید از قالب های آماده استفاده کنید تا در طرز تهیه ناگت مرغ خانگی برای طرح دار شدن ناگت ها به کار ببرید.
  8. شما در مرحله چهارم دیگر کار سختی نخواهید داشت فقط کافیست یک ماهیتابه و مقداری روغن به حدی که روی ناگت ها را بگیرد بریزید شعله زیر ماهیتابه باید متوسط باشد وقتی که روغن داغ شد ناگت هایی که آماده کرده اید را در آن بریزید و هر چند یک بار ناگت ها را برمی گردانیم تا دو طرفش خوب طلایی شود و داخلشان مغز پخت شوند.
ناگت مرغ

نکات طلایی در طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

  1. اگر زمانی که خواستید مواد ناگت را گرد کنید و سپس قالب بزنید حالت چسبندگی داشت می توانید دستتان را کمی نم دار کنید.
  2. شما می توانید به جای پنیر پیتزا از نان تست استفاده کنید به این شکل که نان تست را خرد کنید و در شیر خیس کنید سپس با مرغ چرخ کرده مخلوط نمائید.
  3. اگر زمانی خواستید ناگت های آماده شده را سرخ کنید می توانید آن ها را در فریزر بگذارید و هر وقت تمایل داشتید می توانید سرخ کنید.
  4. حتماً زمانی که خواستید ناگت ها را سرخ کنید از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید چون دیگر روغن ها دود می کنند.
  5. می توانید در کنار ناگت مرغ؛ سیب زمینی و انواع سالاد های خوشمزه به شکل ساندویچ سرو نمائید. همچنین می­توانید از انواع سس مانند سس سیر، سس تند، سس قارچ به عنوان طعم دهنده به ساندویچتان اضافه کنید.
طرز تهیه ناگت مرغ رستورانی

درباره ناگت مرغ بیشتر بدانیم

ناگت مرغ مناسب برای افراد لاغر است زیرا دارای کالری بالایی است که می تواند نیاز بدن این افراد را تا حدودی تامین نماید، در کنار ناگت مرغ می توانید از سیب زمینی سرخ کرده نیز استفاده کنید. پنیر پیتزا نیز طعم خوبی به این نوع غذا در کنار سیب زمینی می دهد می توانید امتحانش کنید.

افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند می توانند به کمک آموزش آشپزی، طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را یاد بگیرند البته باید با نمک کم تر تهیه و طبخ کنند. امروزه افراد زیادی هستند که ممکن است به علت مشغله های کاری فراوان وقت آشپزی را نداشته باشند و ترجیح می دهند که غذا های آماده و حاضری تهیه کنند. ناگت ها دارای انواع مختلفی هستند که از گوشت، سبزیجات، مرغ و میگو تهیه می شوند و برای همین افراد گزینه ی بسیار مناسبی هستند زیرا یک غذای سریع است که زود آماده می شود و بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه ناگت مرغ در منزل اصلا کار دشواری نیست ولی ناگت های آماده دارای افزودنی هایی هستند که اصلا توصیه نمی شود مصرف کنید. در واقع گزینه خوبی برای مصرف نیستند.

طرز تهیه ناگت مرغ

در این مقاله ما شما را با دستور طرز تهیه ناگت مرغ خانگی آشنا کردیم که بسیار سالم تر و خوش طعم تر از ناگت های آماده است. شما با آموزش یکی از طرز تهیه های ناگت مرغ، می توانید مابقی را در منزل تهیه کنید و به ناگت های خود تنوع ببخشید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه