اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه کاپ کیک میگو

فینگر فود دریایی در بین انواع فینگر ففود ها موجود به عنوان یکی از خوراکی های لاکچری در نظر گرفته می شود . این نوع از فینگر فودها در بین همه ی افراد از محبوبیت یکسانی برخوردار نیستند و در مقایسه با برخی از انواع آنها شاید هزینه بر و زمان گیر باشند ولی ارزش آن را دارند. یکی از انواع این فینگرفودهای دریای، کاپ کیک میگو است. در این مقاله آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد دارد شما را با طرز تهیه کاپ کیک میگو آشنا کند.

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه کاپ کیک میگو ، ميگوي سرخ شده با سبزيجات گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

مواد اولیه فینگرفود دریایی، کاپ کیک میگو

  1. میگو 300 گرم
  2. پنیر ورقه ای به میزان لازم
  3. آرد الک شده 5 پیمانه
  4. بیکینگ پودر 1 ق چ
  5. پیازچه ساطوری شده 2 عدد
  6. هویج رنده شده 1 عدد
  7. تخم مرغ 2 عدد
  8. شیر یک چهارم پیمانه
  9. زعفران دم کرده 2 ق س
  10. کره ذوب شده 100 گرم
  11. پنیر موتزارلا رنده شده 70 گرم
  12. آب لیمو ترش 1 ق چ
  13. نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه فینگرفود دریایی، کاپ کیک میگو

  1. آرد و بیکینگ پودر را داخل کاسه ای الک کنید.
  2. پیازچه، هویج، تخم مرغ (با استفاده از چنگالی در حد مخلوط شدن زرده و سفیده زده شده)، یک چهارم پیمانه شیر، زعفران، کره، پنیر موتزارلا، آب لیموترش، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط آرد افزوده و با همزن برقی بزنید تا کف کند.
  3. میگو و مقداری شیر را درون ظرفی مخلوط کنید و 3 دقیقه روی حرارت بگذارید تا بجوشد.
  4. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و درون آب کش بریزید.
  5. مواد مایه وسط کاپ یا قالب ها قرار میدهیم و آنرا با میگو مخلوط نمیکنیم.
  6. کپسول های مافین را در قالب مخصوص مافین بگذارید و سه چهارم آن ها را با مایه آماده شده پر کنید.
  7. قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 20 دقیقه بگذارید تا بپزد.
  8. بعد روی مافین پنیر ورقه ای بریزید و حدود 5 دقیقه دیگر در فر بگذارید تا پنیر ذوب شود.

درباره فینگرفود دریایی، کاپ کیک میگو بیشتر بدانیم

فینگرفودهای دریایی اگر چه در فرهنگ ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار نیست ولی امروزه در بخش اعظم جهان به ویژه کشورهای نزدیک دریا و اقیانوس از توجه بسیاری بهره مند است. از جمله این نوع فینگرفودها می توان به سوشی و میگو اشاره کرد. افراد معدودی طرفدار این نوع غذاها هستند به همین دلیل در انتخاب آن برای فینگر فود یک مجلس باید از سلیقه و عادت غذایی افراد حاضر مطمئن باشید زیرا اگر مورد پسند نباشد همه ی زحماتتان به باد خواهد رفت.

در بین همه ی انواع مختلف از فینگر فود ها ، فینگر فود دریایی می تواند گزینه ی بسیار خاصی در نظر گرفته شود اگرچه ممکن است بسیاری از افراد طرفدار این نوع از خوراکی ها نباشد و شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن سلیقه ی مهمانان خود این نوع از فینگر فود ها را در اولویت خود قرار دهید. تهیه ی این نوع از فینگر فود ها در نواحی ای رونق دارد که نزدیک به دریا است و مردم این نواحی علاقه ی ویژه ای به غذاهای دریایی دارند به همین دلیل تهیه ی فینگر فود ها نیز در این نوع نواحی می تواند به یک خوراکی بسیار محبوب تبدیل شود .

برای فینگر فود دریایی با در نظر گرفتن مواد اولیه ی به کار رفته در آنها تنوع بسیار زیادی موجود است. ناگفته نماند که تهیه ی فینگر فود دریایی در مقایسه با سایر انواع از فینگر فود ها می تواند زمان بر باشد ولی ناامید نباشید زیرا این نوع از خوراکی ها ارزش آن را دارد . به ویژه اگر از تهیه ی انواع مختلف از فینگر فود های سرد و گرم اگر خسته شده اید و به دنبال تنوع بیشتر و البته لاکچری بیشتر هستید می توانید این بار در مهمانی های خاص استفاده از این نوع از خوراکی ها را در اولویت خود قرار دهید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه