اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان فروردین

طرز تهیه و آموزش موهیتو

طرز تهیه موهیتو

موهیتو یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های سرد که در ادامه به آموزش موهیتو خواهیم پرداخت که همواره طرفدار بسیاری دارد. به ویژه در فصل تابستان می تواند گزینه‌ی بسیار مطلوبی به عنوان نوشیدنی در نظر گرفته شود. نوشیدنی موهیتو دمای بدن را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و سبب دریافت انرژی تازه می شود. در ابتدا این نوشیدنی انسبت به انواع نوشیدنی‌های سرد دیگر، بیشتر در کشور کوبا طرفداران بسیاری داشت، و اما امروزه در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. طرز تهیه موهیتو بسیار آسان است و مواد لازم ساده ای برای تهیه‌ی آن استفاده می شود. در بسیاری از مهمانی و مجالس موهیتو می‌تواند یک نوشیدنی مناسب باشد. البته در منوی بیشتر رستوران ها نیز یافت می شود. اگر به دنبال آن هستید که آن را به روش خانگی تهیه کنید ، می توانید با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو  همراه باشید.

فهرست عناوین

  1. مواد اولیه طرز تهیه ی موهیتو
  2. طرز تهیه موهیتو
  3. درباره موهیتو بیشتر بدانیم
  4. تاریخچه ی موهیتو
  5. خواص نوشیدنی خنک موهیتو

در این قسمت از آموزش آشپزی ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه و آموزش موهیتو گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

مواد اولیه طرز تهیه موهیتو

  1. آب ۳ پیمانه
  2. شکر سفید ۱ و ۱/۲ پیمانه
  3. برگ نعناع تازه ۲ پیمانه
  4. شربت لیمو ۲ پیمانه
  5. آبلیمو ۱ پیمانه
  6. سودا یا آب گازدار ۸ پیمانه
  7. لیمو ترش چند برش برای تزیین

طرز تهیه موهیتو

در طرز تهیه و آموزش موهیتو لیمو از لیمو، نعناع و آب و یخ استفاده می شود که یک شربت خنک و بسیار دلچسب برای روزهای گرم و آفتابی سال می باشد.

درباره موهیتو بیشتر بدانیم

روزهای تابستانی برای اغلب افراد خسته کننده و زجرآور است. اما اگر طرز تهیه موهیتو را بدانید و اقدام به تهیه ی آن کنید، می توانید روزهای گرم تابستان را به بهترین روزها در سال تبدیل کنید. دانستن طرز تهیه موهیتو و اقدام به تهیه ی آن در فصل های گرم سال از آن جهت اهمیت دارد که دارای ترکیبات و مواد اولیه ی خنک کننده برای بدن انسان است. طبع خنک و ضد عطش بودن آبلیمو به کار رفته در موهیتو، یکی از دلایل توصیه های مختلف به استفاده از موهیتو در فصل گرم سال است.

امروزه نوشیدنی موهیتو معمولا با تنوع بیشتری در کافی شاپ ها ارائه می شود. با ایجاد تغییراتی در طرز تهیه موهیتو، طعم های جدید و خوشمزه تری ایجاد می کنند. و با توجه به ذائقه مردم هر کشور، انواع مختلفی از موهیتو رواج یافته است. دلیل طعم بی نظیر موهیتو در رستوران و کافه ها، مربوط به استفاده از نعناع زیاد در موهیتو می باشد. گیاه نعناع، طعم و بوی فوق العاده ای در این نوشیدنی سرد ایجاد می کند.

موهیتو از جمله نوشیدنی های سرد بوده و در روز های گرم تابستان، موهیتو طرفداران زیادی دارد. در طرز تهیه موهیتو علاوه بر نعناع، لیمو، شکر و آب گازدار از یخ نیز استفاده می شود. در دمای بالای تابستان، نوشیدن موهیتو می تواند از گرمازدگی پیشگیری نماید. هم چنین می توانید در روز های گرم و سوزان تابستان با استفاده از نوشیدنی موهیتو از مهمانان خود به بهترین شکل پذیرایی نمایید. مواد اولیه به کار رفته در طرز تهیه موهیتو ساده می باشد و در هر خانه ای پیدا می شود.

به همین دلیل طرز تهیه این نوشیدنی خنک، راحت و ارزان می باشد و هم چنین برای پذیرایی از مهمان، به عنوان یک نوشیدنی مجلسی کاربرد دارد. موهیتو می تواند در روزهای گرم تابستان، آب از دست رفته بدن را تامین نموده و دمای بدن را تنظیم کند.

تاریخچه ی موهیتو

هاوانا را زادگاه تولید موهیتو می شناسند البته لازم به ذکر است که در مورد زادگاه این نوشیدنی بحث های و اختلاف نظر هایی وجود دارد. در برخی از منابع آمده است که اهالی آمریکای جنوبی برای اولین بار به دستور طرز تهیه موهیتو دست پیدا کردند. البته در واقع آن ها برای درمان برخی بیماری ها اقدام به ترکیب مواد اولیه موجود در موهیتو نمودند تا دارویی برای درمان آن بیماری ها پیدا کنند.

جلوگیری و محافظت از شیوع عقرب در محیط کشتی ها از دلایلی بود که اقدام به ترکیب این مواد نمودند. آن ها از نعنا، شکر و آهک برای تهیه ی این داروهای مختلف استفاده نمودند اما لازم به ذکر است که در آن زمان موهیتو شناخته نشده بود و مجموعه ی این ترکیبات را به عنوان موهیتو نمی دانستند.

بعضی از تاریخ نویسان ادعا دارند برده های آفریقایی که در قرن نوزدهم به کار در مزارع نیشکر مشغول بودند، در شکل گیری موهیتو موثر بودند. آن ها از نوشیدنی نیشکر که جزو مواد موجود در طرز تهیه موهیتو بود، به عنوان نوشیدنی مورد علاقه استفاده می کردند.

مواد به کار رفته در طرز تهیه و آموزش موهیتو و به طور کلی این نوشیدنی، جزو نوشیدنی های مورد علاقه ی نویسنده ی معروف “ارنست همینگوی” بوده است. یکی از دلایل معروف شدن این نوشیدنی هم می تواند همین مورد باشد که سبب شد در سراسر جهان تعداد زیادی از مردم به استفاده از این نوشیدنی بپردازند و از نوشیدن آن لذت ببرند.در سال ۲۰۱۶ طبق نظرسنجی ها و بررسی های انجام شده، موهیتو جزو پرطرفدارترین نوشیدنی ها در بسیاری از کشور های جهان از جمله کشور انگلیس و فرانسه بود.

خواص نوشیدنی خنک موهیتو

با توجه به مواد به کار رفته در طرز تهیه موهیتو، می توان این نوشیدنی را در دسته نوشیدنی های خوشمزه و مفید قرار داد. برگ نعناع و شکر از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده موهیتو است. در طرز تهیه موهیتو علاوه بر برگ نعناع و شکر، از آب گازدار و آبلیمو نیز استفاده می شود. این معجون لذیذ برای بدن فواید بسیاری داشته و توانسته نظر خیلی از مردم دنیا را جلب نماید.

  1. نعناع به کار رفته شده در طرز تهیه موهیتو می تواند در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها و مشکلات حاد جسمی افراد نقش بسیار مثبتی ایفا کند. نعناع موجود در موهیتو به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، می تواند از ورود عوامل بیماری زا به بدن جلوگیری نماید. همچنین می تواند عوامل موثر در ایجاد بیماری هایی همچون سرطان را از بین ببرد و مانع از عملکرد آنها در بدن افراد شود. اما باید این نکته را ذکر کرد که خواص آنتی اکسیدان آنقدر برای بدن فواید متعدد و متنوعی دارد که نمی شود در اینجا به تمام این موارد اشاره نمود.
  2. برای مثال پیشگیری و درمان بیماری ها و مشکلات قلبی عروقی که امروزه بسیار شایع می باشد، می تواند از فواید برخی مواد و ترکیبات از جمله نعناع موجود درطرز تهیه موهیتو در نظر گرفته شود.
  3. روح انسان طوری آفریده شده که همانند خالق خود، زیبایی ها و شادابی ها را دوست داشته باشد. هیچ کس دوست ندارد سلامت پوست و در نتیجه زیبایی خود را از دست بدهد. همچنین کم نیستند افرادی که مدام به دنبال راهی برای پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری های پوستی خود می گردند. خوراکی های معمول اگر به عنوان دارو برای درمان و یا پیشگیری از بیماری های پوستی مورد استفاده قرار گیرند، نتیجه بسیار بهتری در پی خواهد داشت.
  4. نعناع موجود در طرز تهیه موهیتو همانطور که در قسمت قبل هم به آن اشاره نمودیم، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که همین خاصیت علاوه بر پیشگیری از ورود عوامل بیماری زا به بدن، می تواند سلامت پوست و زیبا ماندن پوست افراد را تامین نماید. پس اگر شما هم به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهید، نوشیدن یک موهیتو خنک به دلیل وجود خواص مفید در مواد تشکیل دهنده ی طرز تهیه موهیتو، می تواند به شما در مراقبت از پوست و پیشگیری از ایجاد مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوریازیس کمک شایانی برساند.
  5. به دلیل به کار بردن آبلیمو در موهیتو، می توان آن را منبع غنی ویتامین سی دانست. ویتامین سی در تقویت دستگاه ایمنی بدن و مقاومت بدن در مقابل بیماری ها نقش بسزایی دارد.
  6. اگر مشکل بوی بد دهان آزارتان می دهد، می توانید از خواص خوشبو کنندگی لیمو و نعناع موجود در طرز تهیه موهیتو استفاده کنید. این ترکیب موهیتو می تواند یک خوشبوکننده ی گیاهی و طبیعی محسوب شود که اثرات سوء داروهای شیمیایی از بین برنده ی بوی دهان را ندارد.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه