اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه پاستا بلونزه

تصویر شاخص
قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

تاریخچه ی این نوع پاستا به کشور ایتالیا برمی گردد. ایتالیایی ها اولین مردمانی بودند که عطر و طعم این غذا را چشیدند. از زمان های گذشته از زمانی که پاستا در میان مردم جهان کم کم شناخته شد و در وعده های غذایی جای گرفت، هر کشوری سعی کرد تا یک ترکیب جدیدی به پاستا اضافه کند و پاستا را طبق سلیقه و ذائقه ی افراد آن جامعه معرفی کند. اهالی کشور ایتالیا هم طرز تهیه پاستا  بلونزه را به جهان ارائه نمودند و در واقع این نوع پاستا را با نام خود ثبت کردند.

پاستا بلونزه غذای ملی ایتالیا

تاریخچه ی این نوع پاستا به کشور ایتالیا برمی گردد. پس یعنی طرز تهیه پاستا بلونزه اولین بار توسط ایتالیایی ها ارائه شد و آنها اولین مردمانی بودند که عطر و طعم این غذا را چشیدند.یکی از نمونه مشهورترین و خوشمزه ترین غذا های ایتالیایی پاستا بلونزه می باشد که در سرتاسر جهان پاستا بلونزه سرو می شود.پاستابلونزه بیش از یک قرن می باشد که در کشور ایتالیا طبخ می شود و به شهرت جهانی رسیده است و طرفداران زیادی هم دارد.

در ایتالیا آشپزی ایتالیایی بسیار حرفه ای انجام می شود و نه تنها در خود کشور ایتالیا، بلکه در تمامی کشورهای جهان آشپزی ایتالیایی شهرت دارد و فکر نمی کنم کسی پیدا بشه که از پاستاها،پیتزا ها و غذا هایی که از پنیر تهیه می شوند و بسیار خوشمزه و لذیذ هستند خوشش نیاید. آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو در همین زمینه کلیپ های آموزشی برای شما تهیه کرده است که می توانید طرز تهیه پاستا بلونزه را نیز کاملا با جزئیات ببینید. زیراپاستا بلونزهبه عنوان غذای ملی ایتالیا در بین کل این نوع از غذاها شناخته می شود.

از زمان های گذشته از زمانی که پاستا در میان مردم جهان کم کم شناخته شد و در وعده های غذایی جای گرفت، هر کشوری سعی کرد تا یک ترکیب جدیدی به پاستا اضافه کند و پاستا را طبق سلیقه و ذائقه ی افراد آن جامعه معرفی کند. اهالی کشور ایتالیا هم طرز تهیه پاستا بلونزه را به جهان ارائه نمودند و در واقع این نوع پاستا را با نام خود ثبت کردند.

به طور کلی اغلب غذاهای ارائه شده در کشور ایتالیا در تمام جهان طرفداران زیادی دارند. به دلیل خبره بودن ایتالیایی ها در انجام طرز تهیه پاستا بلونزه، این غذا هم جزو غذاهای پرطرفدار در تمام جهان به حساب می آید. در حقیقت دلیل اهمیت و معروف شدن این غذای لذیذ، به وجود سس بلونز مخصوص این غذا برمی گردد. در طرز تهیه پاستا بلونز از سس بلونز استفاده می شود.

در این مقاله سعی بر این داریم شما را با این پاستای خوشمزه و اهمیت این غذا در فرهنگ ایتالیا آشنا کنیم.
پاستا بلونزه با توجه به ملی بودنش، یک دستور پخت بسیار خوشمزه و لذیذ مخصوص شهر بلونیا می باشد.با توجه به اسم این پاستا مهمترین بخش آن سس پاستا می باشد که جهت تهیه این سس لذیذ از ۱.گوشت چرخ کرده، ۲. سوسیس، ۳. پنیر پارمزان،۴. رب گوجه، ۵. ادویه ایتالیایی، ۶. سیر ۷. ساقه کرفس،۸. هویج استفاده می کنند.
برای تهیه کردن سس پاستا بلونزه به جای رب گوجه فرنگی از چند قطعه گوجه ی خرد شده نیز استفاده می کنند.برخی برای تهیه این نوع از پاستا، از پاستای ضخیم و پهن استفاده می کنند چون در تهیه پاستا های نازک گوشت به خوبی خودش را نشان نخواهد داد.
به دلیل وجود کربوهیدرات فراوان در پاستا بلونزه شما می توانید آن را برای وعده ناهار یا شام استفاده کنید چون انرژی لازم برای یک روز کاری را برای شما تامین می کند.

دستور پخت پاستا بلونزه اصیل کشور ایتالیا

در آشپزی اصیل ایتالیایی از هر نوع از پاستا ها در اشکال مختلف برای انواع غذا های گوناگون استفاده می کنند زیرا همان طور که مطلع هستید پاستا ها در اندازه ها و شکل های مختلفی در بازار یافت می شود که هر کدام به کاری می آید. اما در حال حاضر پاستا بلونزه را با هر نوع از اشکال پاستا تهیه می کنند.ولی اگر بخواهید پاستا بلونز اصیل را طبخ کنید حتما باید از پاستای تاگلیاتلی استفاده کنید.این پاستا از تخم مرغ و آرد گندم تهیه می شود.
اگر این نوع از پاستا را در دسترس خودتان نداشتید می توانید از اشکال مختلف پاستا از جمله: پاپاردل، فتوچینی، پنه و ریگاتونی در طبخ پاستا بلونزهاستفاده کرد. با این وجود امروزه بیشتر پاستا بلونزه را با فرم و شکل رایج همان اسپاگتی تهیه می کنند که به آن اسپاگتی بلونز گفته می شود. پس اگر وارد رستورانی شدید و منوی آن را دیدید و با انواع پاستا با نام پنه بلونز،اسپاگتی بلونز و …. روبه رو شدید تعجب نکنید این نوع پاستا همان پاستا بلونزه است. در کشور ایتالیا سرآشپز های ایتالیایی این نوع از پاستا را با سس سفید بشامل و به طریقه ی بلونزی طبخ می کنند و اینجاست که متوجه طعم متفاوت ملی آین غذا خواهید شد.

سس بلونزه

همان طور که می دانید برای تهیه سس بلونزه تغییرات بسیار زیادی صورت گرفته است زیرا در کشور ایتالیا برای تهیه ی سس از گوجه فرنگی استفاده نمی کنند و سس سفید نشانه سنتی و ملی بودن آن ها می باشد.
در جهان برای تهیه سس بلونزه از گوجه فرنگی به همراه گوشت چرخ کرده استفاده می کنند ولی همانطور که گفتیم در تهیه نمودن سس پاستا بلونزه از گوجه فرنگی استفاده نمی کنند و اگر استفاده شود در کل یک غذای دیگری با نام راگو آلا ناپولتانا می شود. اما این طرز تهیه سس با گوجه فرنگی در جهان از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

انواع پاستا بلونزه

علاوه بر این که در شهر بلونیا، راگو آلا بلونز اصیل طبخ می شود در بقیه شهر های ایتالیا این نوع از غذا با شیوه های گوناگونی تهیه می شود. با توجه به کتاب نوشته ی سرآشپز پلگرینو آرتوزی که در مورد طرز تهیه سس بلونز نوشته شده تغییر و تحولی در تهیه این نوع از غذا ایجاد کرده است. که برای مثال، در چند دهه ی پیش به مواد اولیه سس از رب گوجه یا پوره گوجه فرنگی استفاده می شود. به طوری که در تهیه دستور سنتی آن از گوجه به هیچ وجه استفاده نمی شود. در کلیپ های آموزشی آموزشگاه آشپزی  آشپزشو قنادشو برای تهیه سس از گوشت چرخ کرده گوساله استفاده می کنند.البته سرآشپز های مختلفی از انواع گوشت ها برای تهیه سس بلونز استفاده می کنند که هر کدام به شیوه های خود مواد دیگری نیز اضافه می کنند که بسیار خوشمزه و لذیذ می شود. با توجه به در دسترس نبودن پاستا از اسپاگتی استفاده می شود که بیشتر این غذا را با نام اسپاگتی بلونز می شناسند.

فواید پاستا بلونزه

سس بلونزه به دلیل داشتن ترکیبات مفید، فواید زیادی برای سلامتی دارد. پاستا خود به تنهایی به دلیل دارا بودن میزان زیادی کربوهیدرات، با وارد شدن به درون سیستم گوارش افراد، اثرات مثبتی در بدن بر جای خواهد گذاشت. استفاده از مواد اولیه ی مفید و دارای خواص زیاد، توانسته به اثربخشی این غذای لذیذ بر سلامتی بدن انسان کمک شایانی کند. تفاوت انواع پاستاها در اصل به سس آن و موادی که به آن اضافه می شود، مربوط است. در طرز تهیه پاستا بلونزه از گوشت تازه استفاده می شود. پروتئین موجود در گوشت تازه برای افرادی که کم خونی دارند، بسیار مفید است. برای تقویت عضلات هر فرد، نیاز به پروتئین می باشد. گوشت تازه به کار رفته در طرز تهیه پاستا بلونزه می تواند منبع عالی پروتئین باشد. کودکان و افراد ضعیف مثلا افرادی که پس از جراحی ها و برخی بیماری ها نیرو و توان خود را از دست داده اند و نیاز به یک منبع عالی پروتئین و مواد مغذی دارند، می توانند از تمام این انرژی موجود در مواد به کار رفته شده در طرز تهیه پاستا بلونزه بهره مند شوند. در طرز تهیه پاستا بلونزه از یک سس بسیار لذیذ و پرطرفدار به نام سس بلونزه استفاده می شود. استقبال از طعم پاستای بلونزه در ایران می تواند به دلیل شباهت طرز تهیه پاستای بلونزه به ماکارونی مورد پسند ایرانی ها باشد. در سس هردو پاستا از گوشت تازه استفاده می شود و این امر سبب تشابه طعم هر دو پاستا می شود. به دلیل استفاده از هویج فرنگی در طرز تهیه پاستا، خوردن این غذا در سلامت چشم ها و تقویت بینایی هم موثر می باشد. شیر یک محصول لبنیاتی بسیار مفید غنی از کلسیم می باشد و به علت استفاده شدن در طرز تهیه پاستا بلونزه، این میزان از کلسیم را به این غذا بخشیده است.

غذای ملی ایتالیا

پاستا بلونزه با انواع غذا های ایتالیایی بسیار متفاوت است و همانطور که گفتیم به عنوان غذای ملی کشور ایتالیا محسوب می شود. در طرز تهیه سس این پاستا تمایزاتی در نحوه آماده سازی دارند مثلا طبق مراحل پیش می روند:۱. گوشت را ابتدا می پزند.۲. حال گوشت را با حرارت ملایم تفت می دهند.۳. و در این مرحله نوبت به سرخ کردن گوشت می رسد که با حرارت زیاد اعمال می شود.
متاسفانه امروزه این مراحل را به ترتیب انجام نمی دهند و آن را نادیده می گیرند ولی اگر می خواهید طعم لذیذ و اصیل آن را بچشید حتما این مراحل را به ترتیب انجام دهید که در کلیپ های آموزشی آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو این نکات را درباره پاستا بلونزه خواهید دید. سرآَشپز های ماهر و حرفه ای ایتالیایی به طور سرسخت به این قواعد پایبند می باشند و مسلما به سرعت می توانند متفاوت بودن طعم های پاستای فوری را با پاستای اصیل تشخیص دهند. کتاب مرجعی که دستور انواع غذا های گوناگون را به سبک ایتالیایی با نام Accademia Italiana Della Cucina در سال ۱۹۸۲ توضیح داده منتشر شد. که امروزه بیشتر سر آشپز ها از این کتاب استفاده می کنند و آن را مبنا و معیار دستور کار خود قرار داده اند و حتی در تهیه دستور سس بلونز از این کتاب بهره گرفته اند.

یادگیری طرز تهیه پاستا بلونزه

اگر اهل امتحان کردن غذاهای گوناگون مربوط به کشورهای مختلف جهان هستید، بعد از خوردن یکبار از هر نوع غذای جدید حس خوشایندی کسب می کنید. افراد معمولا اگر با یک بار امتحان کردن به غذایی علاقه مند شوند، سعی می کنند تا تعداد دفعات استفاده از آن غذا را افزایش دهند و در طول هفته میزان بیشتری از آن طعم جدید را در برنامه غذایی خود بگنجانند. برای استفاده از طعم های جدید انواع غذاها می توانید در رستوران ها به خوردن این غذاها مشغول شوید. البته خیلی از افراد از آنجا که به آشپزی علاقه دارند و نیز نمی توانند به کیفیت غذاهای رستوران ها اعتماد کنند، می خواهند خودشان دست به کار شوند. این افراد نیاز دارند تا از روش های مختلف به یادگیری دستور طرز تهیه پاستا بلونزه دست پیدا کنند و خود در خانه به صورت کاملا شخصی و خانگی، اقدام به پخت این غذای لذیذ ایتالیایی بپردازند. روش های مختلفی برای یادگیری نحوه ی پخت انواع غذاها وجود دارد. در زمان های بسیار قدیم، در طی سال ها افراد به صورت تجربی و یا با ایستادن در کنار مادر یا خواهران خود، آشپزی را یاد گرفتند. بعد از گذشت چند سال، کتاب های راجع به آشپزی و کلاس های مختلف در انواع آموزشگاه آشپزی رواج پیدا کرد. اما امروزه جدیدترین نوع روش یادگیری طرز تهیه هر نوع غذا و دسر و شیرینی، روش آنلاین و با استفاده از مراجعه به سایت های معتبری از جمله آموزشگاه آشپزی  می باشد.

مهاجرت از طریق آشپزی

0/5 (0 نظر)

طرز تهیه پاستا بلونزه

11دقیقه
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
اولین نظر را شما بنویسید. “طرز تهیه پاستا بلونزه”
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

تاریخچه ی این نوع پاستا به کشور ایتالیا برمی گردد. ایتالیایی ها اولین مردمانی بودند که عطر و طعم این غذا را چشیدند. از زمان های گذشته از زمانی که پاستا در میان مردم جهان کم کم شناخته شد و در وعده های غذایی جای گرفت، هر کشوری سعی کرد تا یک ترکیب جدیدی به پاستا اضافه کند و پاستا را طبق سلیقه و ذائقه ی افراد آن جامعه معرفی کند. اهالی کشور ایتالیا هم طرز تهیه پاستا بلونزه را به جهان ارائه نمودند و در واقع این نوع پاستا را با نام خود ثبت کردند.

قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

مدرس

استاد سرآشپز فرنود

  • دارنده دو مدال جهانی در مسابقات بین المللی گاسترونومی ۲۰۲۱
  • استاد دانشگاه و سرآشپز بین المللی
  • مربی و ممتحن رسمی سازمان فنی و حرفه ای ایران
  • دانش آموخته آشپزی بین الملل از دانشگاه مالزی
  • کارشناس صدا و سیمای ایران