اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز

تصویر شاخص
قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

اگر از طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل بِرانیز بپرسید، موضوع می ‌شود یک آموزش آشپزی جذاب که می‌ خواهد همراه این مقاله مقدمه ‌ای باشد تا کلیپ های آموزشی آن را از آموزشگاه آشپزی آشپز شو قناد شو تماشا کنید. حالا که در این مقاله قصد درآمدی بر طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز را داریم، می‌ توانیم بیان خود را در سبک و سیاق این کیک جذاب ادامه دهیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز یک ایده ی خلاق در پخت کیک

طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز

وقتی صحبت از طرز تهیه کیک شکلاتی در میان است، دیگر فرقی نمی کند که از کدام وجه شکلات می خواهید این کیک جذاب را بر سر سفره ها بیاورید. طرز تهیه کیک شکلاتی در هر شکل و حالتی که باشد، همان کیک دلنشینی است که در خوشمزگی زبانزد شده است. طعم شکلات، گویا در کیک جادو می کند. ترکیب آرد و شکر و شکلات و آب و تخم مرغ و چند چیز دیگر همراه با یک مهارت کامل آشپزی می تواند این کیک جذاب را برای شما خلق کند؛ اما جذابیت طرز تهیه کیک شکلاتی جدا از نام شکلات می ‌تواند در انواع آن نیز باشد. شاید انواع کیک شکلاتی، جلوه‌گاهی از هنر آشپزی آشپزان حرفه ای بوده است تا با خلق گونه هایی جذاب از آن، هنر خود را بیش از پیش نمایان سازند. مانند کیک شکلاتی ماربل برانیز که از جذاب ترین ها در انواع کیک ها است. اگر از طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل بِرانیز بپرسید، موضوع می ‌شود یک آموزش آشپزی جذاب که می‌ خواهد همراه این مقاله مقدمه ‌ای باشد تا کلیپ های آموزشی آن را از آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو تماشا کنید. حالا که در این مقاله قصد درآمدی بر طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز را داریم، می‌ توانیم بیان خود را در سبک و سیاق این کیک جذاب ادامه دهیم.

از طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز تا آشنایی با کیک مرمر

یک گونه از کیک وجود دارد که ما آن را با نام کیک مرمر می شناسیم. آن سوی آب ها به آن کیک ماربل می‌ گویند. حالا خیلی درگیر اسمش نباشیم، در هیجان خوردنش خواهیم ماند و این هیجان ما را در تکاپوی فراگیری پخت آن خواهد کشاند. در آموزش آشپزی می توانید شاهد پخت تمام و کمالی از این کیک ها باشید؛ اما روی صحبت ما در طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز است. همان کیکی که از ابتدای مقاله هوش و حواس از سر ما برده است و مدام به هیجانمان وا می دارد تا هر چه زودتر برویم و در یک آموزش آشپزی راه رسم پختن آن را فرا گیریم.

طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز

اما عجله نکنید. برای فراگیری طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز، قبل از هر اقدامی بهتر است بدانید که این نوع از کیک شکلاتی همان طور که از نام آن پیدا است، گونه‌ ای از انواع کیک های ماربل و یا همان مرمر خودمان می باشد. از این رو در مقدمه طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز باید در باب کیک ماربل بدانید. اینکه چگونه کیکی است؟ و اصولا کدام کیک ها می توانند در جمع انواع ماربل قرار گیرند؟

کیک ماربل از گونه های مشهور در انواع کیک ها می باشد که طرز تهیه کیک مذکور در ایجاد دو بخش مجزا در کیک است. در پخت کیک ماربل در حدود نصف تا دو سوم از کیک را یک ترکیب ساده از انواع کیک تشکیل خواهد داد. در حالیکه نصف تا یک سوم دیگر آن را همراه با کیک های میوه ای و یا شکلاتی خواهند کرد. اگر روی صحبت از کیک ماربل میوه ای باشد، انواع توت فرنگی، سیب، موزی و… گونه های متداول از آن می باشند؛ ولی ما در اینجا قصد سیر کردن در دنیای میوه ها را نداریم. می ‌خواهیم از طرز تهیه کیک شکلاتی آن هم با سبک ماربل بِرانیز بگوییم. کیک ماربلی که در آن یک سوم کیک را همراه با یک کیک شکلاتی خواهند کرد.

کیک های ماربل چقدر آشنا هستند؟

حالا که در کلامی مختصر، مقدمه ‌ای از راه و رسم پخت انواع کیک ماربل را فرا گرفتید و می ‌توانید طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز را در جمع آموزش های آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو داشته باشید، بهتر است اندکی هم از تاریخچه این نوع کیک بدانید.

اروپایی‌ ها استادان کیک پزی هستند و در این بین انگلیسی ‌ها ریشه های تاریخی در این عرصه دارند. آنقدر که ایتالیایی ‌ها را با پاستا هایشان می شناسند، انگلیسی‌ ها، با کیک های جذابی که دارند شناخته می ‌شوند. کیک ماربل، ابداع آشپز های انگلیسی در عصر ویکتوریایی است. در آن دوره آنها یک نوع کیک دو رنگ و گاها چند رنگ را تهیه می کردند. برای این خلق رنگ ها خبری از شکلات نبود؛ اما آنها خلاقیت خود را در بهره گیری از رنگ های آمده با چغندر و نیشکر و انگور تکمیل کردند. اگر چه در عصر ویکتوریایی شاهد کیک های چند رنگی بودیم؛ اما آنچه با عنوان طرز تهیه کیک ماربل می شناسید، از همان سرزمین انگلیسی ‌ها در اواخر قرن نوزدهم به شکل جدی مطرح شد و خیلی زود شهرتی جهانی پیدا کرد.

طرز تهیه کیک ماربل چگونه است؟

طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز

اگر یک کیک ماربل را در دست بگیرید، در شکل ظاهری آن می توانید شاهد امواجی باشید از تداخل کیک ساده در کیک هایی رنگی که یا همراه با طعم میوه ها هستند و یا اینکه از شکلات های خوشمزه طعم دار شده اند. بعد پیش خودتان خواهید گفت که سرآشپز عجب هنری داشته که توانسته است این هارمونی را خلق کند؟!!!!

ولی بهتر است در نقش و نگار انواع کیک ماربل گرفتار نشوید. چون درآوردن این نقش و نگار چندان هم سخت نیست. فقط کافی است در مراحل مایه گیری کیک ها، دو نوع مایه کیک داشته باشید. مایه کیک ساده و مایه کیک میوه ای و یا شکلاتی. آن وقت اگر این مایه کیک ها را به هر ترتیبی که دلتان می خواهد در بر هم در یک قالب بریزید، بعد از آنکه کیک پخته می شود، با یک هارمونی رنگارنگ در بطن کیک سفید رنگ مواجه خواهید بود.

این می ‌شود همان راز و رمزی که در طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز همراه آن شده است. حالا نمی خواهیم تمام فوت و فن های دنیای کیک پزی را در یک جمله مختصر خلاصه کنیم. چرا که نمی ‌شود این کار را کرد. آموزش آشپزی می خواهد تا بدانید این ترکیب ها را چگونه خلق کنید. آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو، خوب می‌داند که چطور این آموزش آشپزی اصولی را برای شما تدوین سازد.

0/5 (0 نظر)

طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز

19دقیقه
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
اولین نظر را شما بنویسید. “طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز”
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اگر از طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل بِرانیز بپرسید، موضوع می ‌شود یک آموزش آشپزی جذاب که می‌ خواهد همراه این مقاله مقدمه ‌ای باشد تا کلیپ های آموزشی آن را از آموزشگاه آشپزی آشپز شو قناد شو تماشا کنید. حالا که در این مقاله قصد درآمدی بر طرز تهیه کیک شکلاتی ماربل برانیز را داریم، می‌ توانیم بیان خود را در سبک و سیاق این کیک جذاب ادامه دهیم.

قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

مدرس

استاد سرآشپز فرنود

  • دارنده دو مدال جهانی در مسابقات بین المللی گاسترونومی ۲۰۲۱
  • استاد دانشگاه و سرآشپز بین المللی
  • مربی و ممتحن رسمی سازمان فنی و حرفه ای ایران
  • دانش آموخته آشپزی بین الملل از دانشگاه مالزی
  • کارشناس صدا و سیمای ایران