اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه کیک شکلاتی ساوارین

تصویر شاخص
قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

طرز تهیه کیک شکلاتی ساوارین

طرز تهیه کیک شکلاتی ساوارین : کیک ساوارین در طعم های مختلف و هیجان انگیزی در بازار وجود دارد که نوع شکلاتی آن از جمله طعم های بسیار پرطرفدار در بین مردم به شمار می رود. طرز تهیه کیک ساوارین با دیگر کیک های معمول تفاوت هایی دارد. در طرز تهیه کیک ساوارین که اصالت آن به کشور فرانسه برمی گردد، حتما باید از قالب های مخصوصی که قسمت میانه ی آن تهی باشد، استفاده کرد. در حقیقت کیک ساوارین یک کیک ساده تهیه شده با خمیر، درون این قالب های میان تهی است که درون آن را با مواد مختلفی از جمله شکلات، انواع طعم های مربا مثل به و آلبالو، بادام یا پسته پر می شود و در شیرینی فروشی ها عرضه می شود.

تاریخچه ساوارین شکلات

برای معرفی و بررسی طرز تهیه کیک ساوارین شکلات و به طور کلی انواع شیرینی ساوارین، بهتر است به تاریخچه ی تهیه آن هم نگاهی بیندازیم. فرانسوی ها اولین کسانی بودند که طرز تهیه کیک ساوارین را به نحو احسن انجام دادند و یک کیک و شیرینی بسیار خوشمزه را تهیه نمودند و مورد استفاده قرار دادند. گفته اند که کیک ساوارین در واقع چیزی بین دونات و شیرینی می باشد. البته اطلاعات دقیق راجع به اینکه فرانسوی ها برای اولین بار چه طعمی از ساوارین را تهیه نمودند، موجود نمی باشد. هم در تهیه کیک پایه ی ساوارین، تنوع طعم های مختلف وجود دارد و هم در مواد درونی این کیک ها می توان از ترکیبات مختلفی مانند شکلات استفاده نمود.

بررسی طرز تهیه کیک ساوارین شکلات

کیک ساوارین در طعم های مختلف و هیجان انگیزی در بازار وجود دارد که نوع شکلاتی آن از جمله طعم های بسیار پرطرفدار در بین مردم به شمار می رود. طرز تهیه کیک ساوارین با دیگر کیک های معمول تفاوت هایی دارد. در طرز تهیه کیک ساوارین که اصالت آن به کشور فرانسه برمی گردد، حتما باید از قالب های مخصوصی که قسمت میانه ی آن تهی باشد، استفاده کرد. در حقیقت کیک ساوارین یک کیک ساده تهیه شده با خمیر، درون این قالب های میان تهی است که درون آن را با مواد مختلفی از جمله شکلات، انواع طعم های مربا مثل به و آلبالو، بادام یا پسته پر می شود و در شیرینی فروشی ها عرضه می شود. در طرز تهیه کیک ساوارین شکلات، ابتدا لازم است خمیر ساوارین تهیه شود. برای تهیه خمیر ساوارین از آرد، مایه خمیر، آب ولرم، کره، شکر و تخم مرغ استفاده می شود. ذکر این نکته ضروری است که برای رسیدن به یک خمیر منعطف و عالی، باید تمام این مواد را از قبل در معرض هوای آزاد موجود در خانه قرار دهید و حدود نیم ساعت قبل از شروع به کار شدن برای تهیه خمیر ساوارین، تمام مواد اولیه را از یخچال خارج کنید. سرد بودن مواد اولیه به خصوص تخم مرغ و کره، ممکن است به بافت خمیر آسیب برساند و کیفیت نهایی خمیر تهیه شده و درنهایت ساوارین شکلاتی خوبی دریافت نخواهید کرد. پس همانطور که در هر کاری می گویند بهتر است از پایه و ابتدای آن، تمام نکات را مو به مو و دقیق انجام داد، بهتر است در طرز تهیه کیک ساوارین شکلات به تمام این دستورالعمل های کوچک و ساده عمل کنید تا به نتیجه ی عالی و با کیفیت مطلوبی برسید.

در طرز تهیه کیک ساوارین شکلات، پس از انجام مرحله به مرحله ی دستورات پخت کیک ساوارین، زمان آماده کردن شکلات مورد نیاز برای میانه ی کیک است. در طرز تهیه این شکلات، از شکلات تخته ای یا نوتلا استفاده می شود که به آن گاناش می گویند. این گاناش یا شکلات را درون قسمت میان تهی کیک می ریزیم و اجازه می دهیم تا حدود سی الی چهل دقیقه گاناش کمی سفت شود و به اصطلاح خودش را بگیرد و سپس سرو می کنیم. البته لازم به ذکر است که قالب های کوچک ساوارین در بازار موجود می باشند که اگر قصد تهیه این کیک در ابعاد یک نفره را دارید، می توانید از آن استفاده نمایید. طرز تهیه کیک ساوارین شکلاتی در ابعاد کوچک تفاوتی با ابعاد بزرگ آن ندارد و به همان شکل و فقط در ابعاد کوچکتر آماده ی سرو می شود. در تهیه خمیر کیک ساوارین هم اگر از شکلات و کاکائو استفاده شود، به آن کیک ساوارین شکلاتی می گویند.

راه های مختلف یادگیری طرز تهیه کیک ساوارین شکلات

امروزه برای یادگیری هر نوع هنر و رشته ای، دیگر محدودیت وجود ندارد. اگر به آشپزی علاقه مند هستید و قصد یادگیری طرز تهیه کیک ، دسر های جذاب و غذاهای متنوع را دارید، می توانید به راحتی به آن دست پیدا کنید. علاوه بر انواع کلاس ها در آموزشگاه آشپزی که به صورت حضوری آماده ی ارائه ی آموزش های مختلف آشپزی هستند، امروزه روش های غیر حضوری در یادگیری روش های مدرن طرز تهیه کیک های متنوع از جمله کیک ساوارین، طرفداران بیشتری نسبت به روش های حضوری پیدا کرده است.

خیلی از خانم ها و حتی آقایان علاقه مند به حوزه ی آشپزی، اشتیاق زیادی نسبت به یادگیری طرز تهیه کیک های متنوع و دسرهای جذاب و پرطرفدار دارند. این افراد اغلب ترجیح می دهند کیک تولد و کیک عصرانه را خود، برای فرزندانشان تهیه کنند. اگر جزو این افراد هستید و می خواهید با عمل کردن به دستور طرز تهیه کیک ها، دست بکار شوید، می توانید با مراجعه به وب سایت آموزشگاه آشپزی آشپز شو قناد شو، به صورت آنلاین، اقدام به یادگیری طرز تهیه کیک های متنوع و خوشمزه نمایید. توضیحات کامل و جامعی در مورد دستورات طرز تهیه کیک ها، غذاها و دسر های مدرن پرطرفدار، در آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو موجود می باشد. طرز تهیه کیک ساوارین شکلات یکی از موارد پرطرفدار می باشد که در اینجا به طور کامل به آن پرداخته شده است.

0/5 (0 نظر)

طرز تهیه کیک شکلاتی ساوارین

13دقیقه
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
اولین نظر را شما بنویسید. “طرز تهیه کیک شکلاتی ساوارین”
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

کیک ساوارین در طعم های مختلف و هیجان انگیزی در بازار وجود دارد که نوع شکلاتی آن از جمله طعم های بسیار پرطرفدار در بین مردم به شمار می رود. طرز تهیه کیک ساوارین با دیگر کیک های معمول تفاوت هایی دارد. در طرز تهیه کیک ساوارین که اصالت آن به کشور فرانسه برمی گردد، حتما باید از قالب های مخصوصی که قسمت میانه ی آن تهی باشد، استفاده کرد. در حقیقت کیک ساوارین یک کیک ساده تهیه شده با خمیر، درون این قالب های میان تهی است که درون آن را با مواد مختلفی از جمله شکلات، انواع طعم های مربا مثل به و آلبالو، بادام یا پسته پر می شود و در شیرینی فروشی ها عرضه می شود.

قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

مدرس

استاد سرآشپز فرنود

  • دارنده دو مدال جهانی در مسابقات بین المللی گاسترونومی ۲۰۲۱
  • استاد دانشگاه و سرآشپز بین المللی
  • مربی و ممتحن رسمی سازمان فنی و حرفه ای ایران
  • دانش آموخته آشپزی بین الملل از دانشگاه مالزی
  • کارشناس صدا و سیمای ایران