اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

تصویر شاخص
قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار : آیا می دانید کاپ کیک چیست؟ اصلاً تا به حال کاپ کیک خورده اید؟ مگر می ‌شود نخورده باشید!!! هر کسی می ‌تواند برای یکبار هم که شده تجربه خوردن انواع کاپ کیک را حاصل کرده باشد. در این بین وقتی همراه با لذتی شیرین، کاپ کیک را می خورید، آیا به طرز تهیه کیک هایی به این کوچکی فکر کرده ‌اید؟

طرز تهیه کیک همراه با خلق کاپ کیک شکلاتی مغزدار

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

وقتی صحبت از طرز تهیه کیک و کیک تولد در میان است، اولین ایده در تجسم آن، خلق یک کیک بزرگ و چند طبقه و شکیل است که انواع تزیینات و نقش و نگار ها همراه آن شده باشد. اصولا آنچه در طرز تهیه کیک به عنوان کیک یاد می ‌شود، چیزی خارج از این تصور ساده نیست. همه ما با انواع کیک های بزرگ و کوچک تولد و دیگر مناسبت‌ ها آشنا هستیم؛ اما دنیای کیک در همه جنبه هایی که دارد، همراه با اندازه هایی بزرگ و قطور نخواهد شد. گاهی هم پیش می آید که بخواهیم دنیای جذاب طرز تهیه کیک را در فضای محدود یک فنجان جای دهیم. چیزی که می شود کاپ کیک مشهور و معروف در نزد کیک دوستان و کیک خور های حرفه ای؛ اما در طرز تهیه کیک، آن هم از نوع کاپ کیک، آیا باید منتظر یک اسلوب کاملاً متفاوت باشید؟ مثلا انتظار دارید که تغییر در حجم و اسم می‌ تواند طرز تهیه کیک را متحول سازد؟

البته که در آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو به طور ویژه ‌ای در زمینه پخت و پز انواع کیک ها خصوصاً طرز تهیه کیک با سبک و روش کاپ کیک مفصلاً خواهیم پرداخت؛ ولی در این مقاله هستیم تا در دنیای کوچک و فانتزی کاپ کیک ها اشاره جذابی داشته باشیم بر طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار.

خب، آرام آرام دست از سر کیک های بزرگ برداریم و آهسته قدمی در طرز تهیه کیک های کوچک و فنجانی بگذاریم و ببینیم طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار چگونه است و چه مقدماتی می ‌خواهد و از چه مسیری ذائقه ما را دلنشین خواهد کرد؟

از کاپ کیک ها چه می دانید؟

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

آیا می دانید کاپ کیک چیست؟ اصلاً تا به حال کاپ کیک خورده اید؟ مگر می ‌شود نخورده باشید!!! هر کسی می ‌تواند برای یکبار هم که شده تجربه خوردن انواع کاپ کیک را حاصل کرده باشد. در این بین وقتی همراه با لذتی شیرین، کاپ کیک را می خورید، آیا به طرز تهیه کیک هایی به این کوچکی فکر کرده ‌اید؟ اینکه این کیک های کوچک فنجانی را چگونه خلق می کنند؟ و اصولاً چه نیازی به خلق آنها است؟ مثلاً چرا وقتی می شود که انواع کیک ها را در سایز و اندازه های بزرگ داشته باشید، نیاز باشد که ابعاد کیک ها را تا این اندازه کوچک کنید و آنها را راهی فنجان ها سازید؟

کاپ کیک ها در هر سبک و روشی که پخته شوند، یک ایده هستند. یک ایده برای پذیرایی از تعداد قابل توجهی از مهمانان. وقتی در یک مراسم عروسی هستید و یا در حال برگزاری یک مهمانی ساده با هدف جشن تولدی دور هم جمع شده اید، البته که لذت حضور یک کیک بزرگ و شکیل و هیجان انگیز را نمی‌ توان انکار کرد؛ اما مشکل مدیریت در این کیک های بزرگ در زمانیکه می خواهید آن را در میان میهمانان پخش کنید، ماجرایی است که تقریباً در تمام مهمانی ها دیده می شود.

آخر آسان نیست که بیایید و کیک به آن بزرگی را میان تمام مهمان های یک جشن بزرگ قسمت کنید و هیچ اتفاق ناگواری نیز پیش نیاید. کاپ کیک ها با هدف ساماندهی در این فضا های بزرگ و مهمانان بسیار در جشن ها ابداع شده اند. ابداعی که خیلی زود رنگ و بویی دیگر نیز بر خود گرفته است.

حالا اگر راهی قنادی ها شوید می توانید در جمع شیرینی ها و کیک های ریز و درشت هر قنادی، طیف متنوعی از انواع کاپ کیک ها را مشاهده کنید. این کاپ کیک ها می توانند شما را همراه با کیکی جذاب کرده، مادامیکه نیازی نیست یک کیک بزرگ را خریداری کنید. این کاپ کیک ها می ‌توانند در خانه های شما برای خلوت های کوچکی که دارید، کیک باشند. مادامیکه نیازی نیست که بروید و یک کیک بزرگ را پخت و پز کنید. کاپ کیک ها با هدف خلق کیک هایی انفرادی، مادامیکه همگی از یک طعم کیک بهره ‌مند هستند، ابداع شده اند.

در سوی دیگر ماجرا همراه با کاپ کیک ها می توان در یکبار پخت و پز کیک انواع طعم ها را خلق کرد. در این حالت به جای آنکه مواد پایه کیک را همراه با یک طعم سازید و در یکبار پخت و پز صاحب یک طعم از کیکی شوید، می توانید مواد پایه کیک را در فنجان هایی کوچک همراه کنید و برای هر کدام به هر تعداد که می خواهید تنوع در طعم و مزه داشته باشید. به همین سادگی همراه با فراگیری طرز تهیه کیک با سبک کاپ کیک می توانید در هر بار پخت و پز های خود صاحب چندین طعم جذاب از انواع کیک ها شوید. مانند همین کاپ کیک شکلاتی مغزدار خودمان که قرار است در یک کلیپ آموزشی در آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو آن را فرا گیرید.

چرا انواع کاپ کیک ها ایده آل هستند؟

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

کاپ کیک ها به نسبت برای برادران بزرگتر خود، یعنی همان کیک های کلاسیک و آشنایی که می شناسیم، رقیبان جدی محسوب می ‌شوند. هر کسی که برای اولین بار با طرز تهیه کیک تولد و یا طرز تهیه کیک شکلاتی و هر نوع کیک دیگری در شکل و شمایل کاپ کیکی آشنا شود، احتمالاً به این سادگی ‌ها دل از هیجان پخت و پز آنها نکند. طرز تهیه کیک، آن هم به سبک کاپ‌کیک گویا جذبه ای دارد که می ‌تواند هر آشپزی را اسیر خود سازد. به طوریکه با یکبار تجربه در پخت کاپ کیک از طرفدار های پر و پا قرص آن خواهند شد. حالا بیایید و ببینیم این جذبه در طرز تهیه کیک با اسلوب کاپ کیک از کجا می ‌آید؟

  • پخت راحت تر: انواع کاپ کیک، مثلاً همین کاپ کیک شکلاتی مغزدار که در آموزش آشپزی امروز قصد نمایش آن را داریم، به نسبت از انواع کیک های بزرگ و حجیم و کلاسیک راحت‌ تر پخته می شوند. اصولاً هر چه حجم مواد غذایی در زمان پخت و پز کمتر باشد، مسیر پختن آن نیز آسوده تر خواهد شد.
  • پخت سریع تر: تمام حجم در کاپ کیک محصور در اندازه هایی است که فراتر از یک فنجان نخواهد شد. همه می دانند که حجم های کم در غذا حالا هر چیز که باشد، سریعتر از حجم های بسیار بیشتر از همان غذا پخته خواهند شد. از این رو می ‌توان یکی از عمده مزیت ها در طرز تهیه کیک با اسلوب کاپ کیک را معطوف به سرعت بیشتر در زمان پخت دانست.
  • امکان خلق تنوع در طعم با یکبار پخت و پز: در طرز تهیه کاپ کیک فقط کافی است خمیر مایه انواع کیک که ترکیبی از آرد و شیر و وانیل و… هستند را داشته باشید. بعد همراه با طعم های گوناگون می توانید آنها را بپزید. فقط کافی است از طرز تهیه کیک با سبک کاپ کیک بهره ‌مند شوید. هر کاپ کیک می‌ تواند با طعمی متفاوت تهیه شود و در همراهی با دیگر طعم ها به طور همزمان در یک فر اجاق گاز پخته شود. مثلاً پخت کاپ کیک شکلاتی مغزدار در کنار طعم های میوه ای و وانیلی و… . این توانایی بالا در خلق طعم های گوناگون با هر بار پخت و پز کاپ کیک است که طرز تهیه کیک با سبک کاپ کیک را جذاب می کند.
0/5 (0 نظر)

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

14دقیقه
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
اولین نظر را شما بنویسید. “طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار”
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

کاپ کیک ها در هر سبک و روشی که پخته شوند، یک ایده هستند. یک ایده برای پذیرایی از تعداد قابل توجهی از مهمانان. وقتی در یک مراسم عروسی هستید و یا در حال برگزاری یک مهمانی ساده با هدف جشن تولدی دور هم جمع شده اید، البته که لذت حضور یک کیک بزرگ و شکیل و هیجان انگیز را نمی‌ توان انکار کرد؛ اما مشکل مدیریت در این کیک های بزرگ در زمانیکه می خواهید آن را در میان میهمانان پخش کنید، ماجرایی است که تقریباً در تمام مهمانی ها دیده می شود.

قیمت دوره

300,000 تومان

تعداد

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

نوع دوره

آنلاین

مدرس

استاد سرآشپز فرنود

  • دارنده دو مدال جهانی در مسابقات بین المللی گاسترونومی ۲۰۲۱
  • استاد دانشگاه و سرآشپز بین المللی
  • مربی و ممتحن رسمی سازمان فنی و حرفه ای ایران
  • دانش آموخته آشپزی بین الملل از دانشگاه مالزی
  • کارشناس صدا و سیمای ایران