اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه سالاد فتوش

طرز تهیه سالاد فتوش

سالاد فتوش اولین بار توسط عده ای از کشاورزان زحمتکش شمال لبنان ابداع شد. لبنانی ها ذائقه عجیبی دارند، بیش تر غذاهای این منطقه بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد. طعم هایی که شما در این کشور می توانید بیابید، در هیچ کجای جهان یافت نمی شود. به طور کلی غذای یک کشور مثل اثر انگشت هر انسانی می ماند که منحصر به فرد است و تکرار نشدنی می باشد. طرز تهیه سالاد فتوش برای آن دسته از افرادی که دچار روزمرگی شده اند و می خواهند تفاوتی را در زندگی خود ایجاد کنند، می تواند یک فرصت خوب باشد. آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد دارد سفر کوتاهی به لبنان داشته باشد و طرز تهیه سالاد فتوش، این غذای عربی بسیار خوش مزه را به شما آموزش دهد.

فهرست

  1. مواد اولیه سالاد فتوش
  2. مواد لازم برای تهیه سس سالاد فتوش
  3. طرز تهیه سالاد فتوش
  4. طرز تهیه سس سالاد فتوش
  5. درباره سالاد فتوش بیشتر بدانیم
  6. فواید سالاد فتوش

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه سالاد فتوش گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه سالاد فتوش - آشپزشو

مواد اولیه سالاد فتوش

  1. کاهو۱ دسته کوچک
  2. نعنای تازه (یا جعفری یا هر دو- در لبنان یک نوع سبزی به نام بعله” در این سالاد بسیار مشخص است که گویی درایران به آن خرفه می گویند) به میزان لازم
  3. خیار ۲ عدد
  4. گوجه فرنگی بزرگ ۱ عدد
  5. تربچه ۳-۴ عدد
  6. پیازچه ۳-۴ عدد
  7. فلفل سبز ۱-۲ عدد
  8. نان عربی (یا لواش) ۱/۲ قرص

مواد لازم برای تهیه سس سالاد فتوش

  1. روغن زیتون ۵-۶ قاشق غذاخوری
  2. آبلیمو تازه ۱/۴ استکان
  3. نمک ۱ قاشق چایخوری
  4. سماق ۲ قاشق چایخوری
  5. رب انار ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد فتوش

  1. سبزيجات را به قطعات نه خیلی کوچک خرد کنید.
  2. نان را به قطعات کوچک مربعی ببرید و یا در روغن سرخ کنید یا کمی روغن بر روی آن ها اسپری کنید و داخل فر بگذارید. و در پایان بر روی سالاد بریزید.

طرز تهیه سس سالاد فتوش

  1. تمام مواد لازم برای سس را مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
  2. در پایان سس را بر روی سالاد بریزید.

درباره سالاد فتوش بیشتر بدانیم

آموزش آشپزی عربی می تواند یک کار مهیج باشد و تجربه جالبی از طعم ها و رنگ های متفاوت را برای شما خلق کند. سالاد نان ترجمه نام این سالاد خوش مزه است و علت نام گذاری این سالاد به این نام، وجود نان در طرز تهیه سالاد فتوش می باشد. بکار رفتن روغن زیتون در کنار سبزیجات و نان توانسته است دفتری از رنگ ها و طعم های زنده و با مزه را برای شما فراهم کند. برای تهیه سالاد فتوش، تاریخچه طولانی در نظر گرفته نشده است و تقریبا این نوع سالاد را می توان غذایی جدی دانست.

فواید سالاد فتوش

وجود روغن زیتون ارزش غذایی این سالاد را افزایش داده است. روغن زیتون در واقع از منظر طب سنتی بهترین نوع روغن شناخته شده است و تاثیرات بسیار مثبتی را در بهبود دستگاه گوارش شما باقی می گذارد.

سالاد فتوش در واقع می تواند برای شما نوید بخش سلامی پوست و مو باشد. پوست و مو با وجود سبزیجات و به علت آنتی اکسیدان های موجود در آن ها، بسیار زیبا و شاداب خواهند شدو از این رو سالاد فتوش برای شما به یک برگ برنده زیبایی تبدیل می شود. در نوع خاصی از طرز تهیه سالاد فتوش، از رب انار برای طعم دار کردن سالاد استفاده می شود. وجود رب انار در این سالاد سبب خون سازی و جبران فقر آهن در بدن انسان می شود.

طرز تهیه سالاد فتوش، در دل خود لیمو ترش تازه را هم جا داده است و این ماده غذایی می تواند نیاز شما به ویتامین c را برطرف کند.

سالاد فتوش، مهمان یک سین از سفره هفت سین می باشد. سماق خوش رنگ و لعاب را در این سالاد نگه داشته اند تا پس از سال نو با او دیداری تازه کنند. وجود جعفری در سالاد فتوش، سبب شده است که این سالاد به منبع غنی از ویتامین A و آهن تبدیل شود.

طرز تَهیه سالاد فتوش خانگی

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه