اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه کیک یزدی

طرز تهیه کیک یزدی

کیک خوشمزه یزدی، می تواند تداعی کننده زمینی پر از گل های سفید و خوشبو کنجدی باشد. اگر در کیک یزدی، زعفران هم موجود باشد، می توانید از عطر و طعم زعفران، سرمست شده و انوار طلایی نور خورشید را در این شیرینی برای خود متصور شوید. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی را به شما در مورد طرز تهیه کیک یزدی و عطر و طعم آن بدهیم. اگر از اصالت این شیرینی و همچنین کاربرد کیک یزدی اطلاع درستی ندارید بهتر است با ما در این مطلب همراه شوید.

فهرست

  1. مواد اولیه طرز تهیه کیک یزدی
  2. طرز تهیه طرز تهیه کیک یزدی
  3. نکات طلایی در طرز تهیه کیک یزدی
  4. درباره کیک یزدی بیشتر بدانیم
  5. اصالت طرز تهیه کیک یزدی و خاطره آفرینی آن
  6. کاربرد کیک یزدی

در این قسمت از آموزش آشپزی ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه کیک یزدی گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه کیک یزدی

مواد اولیه طرز تهیه کیک یزدی

  1. آرد 1/5 پيمانه
  2. شکر 2/3 لیوان
  3. ماست 1/2 پيمانه
  4. تخم مرغ 2 عدد
  5. روغن مایع 2/3 پيمانه
  6. وانيل 1/2 قاشق چايخوري
  7. گلاب 2 قاشق غذاخوری
  8. پودر هل 1/4 قاشق مرباخوری
  9. بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  10. زعفران دم کرده يك قاشق چايخوري

طرز تهیه طرز تهیه کیک یزدی

  1. فر را روشن می کنیم و سینی آن را بیرون می آوریم و حرارت را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.
  2. تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن در کاسه ای بزرگ می ریزیم.
  3. وانيل را به همراه پودرهل، گلاب و شكر با همزن خوب می زنیم تا یکدست شود وتخم مرغ كاملا حجيم وكرم رنگ شود.
  4. روغن مایع و ماست را به مواد اضافه می کنیم و خوب با همزن مواد را مخلوط می کنیم.
  5. در حین همزدن مایه کیک ،آرد را نیز کم کم به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا آرد در مایه گلوله نشود و مایه یکدست و منسجمی داشته باشیم.
  6. پس از افزودن آرد، زعفران را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم و مجددا مواد را با همزن می زنیم تا به خورد یکدیگر بروند و کیک یکدست شود.
  7. كپسول هاي کیک يزدي را در سینی فر می چینیم.
  8. دو سوم حجم قالب ها را با قاشق یا ملاقه از مایع کیک می ریزیم (بعد از پخت کیک ها پف می کنند پس نیاز به فضای خالی دارند)
  9. سینی را داخل فر قرار می دهیم. تا به مدت 15 دقیقه بعد کیک ها طلایی و پخته شوند.

کیک یزدی شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

نکات طلایی در طرز تهیه کیک یزدی

  • مي توانيد قبل از اينكه داخل فر بگذارید کیک ها را با كمي كنجد تزيين كنيد.
  • اگر مشاهده کردید اطراف کیک ها پف کرده و پخته شده است، کیک آماده است.

درباره کیک یزدی بیشتر بدانیم

طعم فوق العاده کیک یزدی آن را به شیرینی مورد علاقه همه نسل ها تبدیل کرده است. اگر طرز تهیه کیک یزدی، را داشته باشید به گنجینه ای گران بها از طعم های زنده و بوهای خوشبو دسترسی پیدا کرده اید، که با کمک آن ها می توانید آموزش آشپزی را به بهترین نحو ممکن ادامه دهید. آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو در این مطلب تلاش نمود برای باری دیگر شما را به دنیای شیرین کیک و شیرینی پزی ببرد. دنیای شیرینی ها از جذاب ترین بخش های یک آشپزی می باشد.

اصالت طرز تهیه کیک یزدی و خاطره آفرینی آن

کیک یزدی در یزد بسیار اصیل و سنتی است و شما می توانید در تمام قنادی های این شهر این شیرینی اصیل را با طعم واقعی و اصالت واقعی شیرینی، بیابید و برای خرید آن اقدام کنید. در شهر یزد این شیرینی سنتی را در بیش تر مراسمات خانوادگی و رسمی خود سرو می کنند و شما در هنگام قدم زدن در خیابان های این شهر هم می توانید عطر دلنشین آن را حس کنید. اگر می خواهید تهیه کیک یزدی واقعی را داشته باشید و دوست دارید که خودتان این تجربه خوش مزه را داشته باشید، این مطلب شما را به دنیای این شیرینی پر کاربرد می برد. البته مشابه این شیرینی در سایر شهرهای ایران پخته می شود اما هیچ گاه عطر و طعم این شیرینی زیبا و جذاب را ندارند و با آن قابل مقایسه نیستند. طرز تهیه کیک یزدی، نیز با این شیرینی ها متفاوت می باشد.

کاربرد کیک یزدی

امروزه در اکثر مراسمات شما می توانید رد پای این شیرینی خوش مزه را بیابید. در مراسم عزا و میهمانی ها می توان به وفور این شیرینی را یافت. کیک یزدی، برای تهیه یک عصرانه جذاب در کنار چای نیز بسیار مفید است و می توان با استفده ار طرز تهیه کیک یزدی، بعد از ظهر دل نشینی را در کنار سایر اعضای خانواده تجربه کرد. تهیه کیک به کمک طرز تهیه کیک، برای مادران می تواند سلاح خوبی در برابر بی قراری های بچه ها برای خوردن شیرینی ها و فست فود ها باشد. با این کیک می توانید فرزندتان را به عصرانه خانگی، علاقه مند تر کنید.

مهاجرت از طریق آشپزی، نیازمند دارا بودن مدرک بین المللی آشپزی است و اگر قصد این کار ار دارید و تا به حال برای آن اقدامی نکرده اید، باید هر چه سریع تر در یک کلاس آشپزی خوب و مجرب ثبت نام کنید. ما در این زمینه همراه شما خواهیم بود. با ما می توانید، سفرهای واقعی به دنیای غذاهای رنگارنگ داشته باشید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه