اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه کیک بدون فر

طرز تهیه کیک بدون فر

طعم کیک ها یکی از زیبا ترین و شیرین ترین طعم های خاطرات کودکی هر انسانی است. در گذشته مادران ما طرز تهیه کیک بدون فر را به خوبی می دانستند و برای ما کیک هایی را می پختند که عطر و طعم عشق مادر را داشتند. اما امروزه این مزیت طعم مادرانه کیک ها کمتر شده و سادگی این کیک ها به فراموشی سپرده شده است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد طعم و مزه کیک ها و دنیای زیبای کیک ها، برای شما بیان کنیم. اگر دوست دارید کیک درست کنید و به دلایل مختلف نمی توانید این کار را انجام دهید، وقت آن است که طرز تهیه کیک بدون فر را بیاموزید.

فهرست

  1. مواد اولیه كيك بدون فر
  2. طرز تهیه كيك بدون فر
  3. نکات طلایی در طرز تهیه کیک یزدی
  4. درباره كيك بدون فر بیشتر بدانیم
  5. دلایل درست کردن کیک بدون فر

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه کیک بدون فر گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه کیک بدون فر

مواد اولیه كيك بدون فر

  1. آرد ۲ پيمانه
  2. شکر ۱ پيمانه
  3. شیریا ماست سه چهارم پيمانه
  4. تخم مرغ ۳ عدد
  5. روغن مایع یک چهارم پيمانه
  6. وانیل نصف قاشق چایخوری
  7. بیکینگ پور ۲ قاشق چایخوری
  8. نمک: یک پنس
  9. پوست پرتقال يا ليمو يك قاشق غذا خوري
  10. كشمش يا كرنبري يك چهارم پيمانه

طرز تهیه كيك بدون فر

  1. همه مواد را حاضر و اماده کنید و سپس به سراغ طرز تهیه کیک بروید.
  2. آرد، بکینگ پودر و نمک را سه بار الک می کنیم.
  3. حتما آرد را الک کنید نه فقط به خاطر اینکه آرد گلوله ای نداشته باشه یا داخل آن چیزی باشد بلکه از این جهت که داخل آرد هوا برود و همچنین تاثیر بسزایی که این مرحله در پف نهایی کیک دارد، می بایست آرد را الک کرد.
  4. تخم مرغ ها را دانه دانه داخل ظرف جداگانه بشکانید و پس از آن به ظرف اصلی منتقل کنید.
  5. بعد شکر، وانیل وپوست ليمويا پرتقال را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با همزن برقی یا دستی یا غذاساز میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. این مرحله مهم است زیرا اگر خوب زده نشود کیک بوی تخم مرغ میدهد و پف نمی کند.
  6. سپس روغن را اضافه می کنیم.
  7. آرد، بکینگ پودر، نمک و كشمش يا كرنبري را کم کم به مایع خود اضافه کرده و با لیسک یا همزن خاموش در حد مخلوط شدن هم بزنید.
  8. قابلمه تفلون یا چدن را روی حرارت بگذارید تا خوب گرم شود و حتما زیر آن را شعله پخش کن بگذارید تا کیکتان نسوزد.
  9. وقتی خوب گرم شد دو قاشق غذاخوری روغن کف قابلمه بریزید و مایع کیک را بر روی آن بریزید.
  10. حرارت را کم کنید مانند وقتی که میخواید برنج را بگذارید تا دم بکشد.
  11. تا نیم ساعت اصلا و ابدا درب قابلمه را باز نکنید. من خودم بعد ۴۰ دقیقه باز کردم.
  12. پس از باز کردن درب، با خلال دندون چک کنید و ببینید کیکتان پخته است یا خیر.
  13. بعد از اینکه کیک پخته شد، یک بشقاب که اندازه آن کمی از دهانه قابلمه بزرگتر باشد بر روی در قابلمه می گذاریم و قابلمه را بر میگردانیم تا کیک داخل بشقاب قرار گیرد.
  14. اگر پخته نشده بود و اگربه کیک دست زدید و مواد کیک به دستتان چسبید و یا روی کیک هنوز حالت چسبناک داشت، کیک را برگردانید و این بار طرف دیگر آن را بگذارید تا سرخ شود.
  15. خیلی سریع طرف دیگر آن سرخ می شود.
طرز تهیه کیک بدون فر

نکات طلایی در طرز تهیه کیک یزدی

  1. یک پنس به این معنا می باشد که انگشت شصت و اشاره را داخل نمک ببرید، سپس ببندید، هر مقدار نمک بین دو انگست مانده باشد یک پنس می شود.
  2. می توان بدون شعله پخش کن هم کیک را درست کرد و فقط باید حواستان باشد کیک نسوزد.
  3. حتما از دم کنی استفاده کنیددر غیر این صورت درب قابلمه عرق کرده و بر روی کیکتان میچکد که این خود موجب خمیر شدن کیک می شود.
  4. خلال دندان را داخل کیک ببرید و بیرون بیارید اگه تمیز بود بدین معناست که کیک پخته است. اگرمواد کیک به خلال دندان چسبیده بود باز بگذارید تا بپزد. مال من یک ساعت طول کشید.
  5. قطر قابلمه بهتر است ۲۵ سانتی متر باشد.

درباره کیک بدون فر بیشتر بدانیم

طرز تهیه کیک بدون فر، یکی از بهترین دستورات پخت کیک هایی بود که مادران ما کم و بیش به نسل های بعد خود سپردند اما ما از آن به سادگی گذشتیم و دل به فر های گرم سپردیم و از این دستور پخت ها کمتر استفاده کردیم.آموزشگاه آشپزشو قنادشو سعی داشته است در این مطلب خاطرات شیرین را دوباره برای شما تداعی کند. با ارائه این نوع از طرز تهیه کیک آن هم بدون استفاده از فر شما را به دنیای شیرین کودکی خواهیم برد. طرز تهیه کیک بدون فر، ساده ترین دستور تهیه کیک در بین سایر کیک ها است و به سادگی می توانید لحظات بسیار خوشی را برای خود و سایر اعضای خانواده بیافرینید. آموزش آشپزی، یک از شیرین ترین کارهای جهان است که در کنار آن می توانید خاطره آفرینی کنید و از سفر در دنیای رنگ ها و طعم ها لذت ببرید.

طرز تهیه کیک بدون فر

دلایل درست کردن کیک بدون فر

دلیل مهم استفاده از دستور پخت طرز تهیه کیک بدون فر، می تواند غیر از خاطره آفرینی آن، کمبود امکانات در برخی مکان ها باشد. در برخی مناطق ممکن است افرادی، اجاق گازهایی بدون فر داشته باشند و یا فر گاز آن ها مشکلی داشته باشد. در این حالت، طرز تهیه کیک بدون فر می تواند راه حل بسیار خوبی برای محروم نشدن این افراد از تجربه شیرین کیک پختن باشد. برای کیک پختن حتما نیاز به فرگازهایی با کیفیت بالا و مطلوب ندارید و به سادگی می توانید حتی با همراهی کودکان خود و با داشتن طرز تهیه کیک بدون فر، کیک هایی خوشمزه و زیبا بپزید. کودکان تجربه کیک پختن را هیچ گاه فراموش نمی کنند و دوست دارند که حتی خودشان به تنهایی کیک بپزند. اما اگر دوست دارید با آشپزخانه ای به هم ریخته و تبدیل شده به میدان جنگ مواجه نشوید، بهتر است به همراهی کودکتان و استفاده از طرز تهیه کیک بدون فر، کیک جذابی تهیه کنید. ممکن است حتی در یک روز زیبا کودک شما پس از گشت و گذاری در اینترنت نزد شما بیاید و به شما بگوید که می خواهد کیکی که در اینترنت دیده را بپزد. شما برای لذت بردن کودکتان از کیک پزی و تداعی کردن خاطرات کودکی خود، می توانید به او طرز تهیه کیک بدون فر را نشان دهید و با هم تجربه آشپزی جذابی را داشته باشید. در این صورت فرزند شما احساس صمیمیت بیشتری را با شما تجربه خواهد کرد. کیک بدون فر می تواند ارتباط بین تمام اعضای خانواده را صمیمانه تر سازد، پس بهتر است فرصت های زندگی را از دست ندهید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه