اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده، یک غذای رژیمی

طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات

در این مقاله شما را با دستور پخت یک نوع غذای رژیمی به نام کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده که بسیار خوش عطر و خوش طعم است آشنا خواهیم کرد. زمانی که اسم یک غذای رژیمی برده می شود، شاید بعضی از شما تصور یک غذای خشک بدون هیچ گونه چاشنی و مزه ای در ذهنتان تداعی شود. اما باید گفت که واقعیت این گونه نیست. می توان انواع غذا ها را بدون استفاده از روغن و در گریل به بهترین شیوه و خوشمزه تهیه نمود فقط لازم است که یک چاشنی فوق العاده به همراه آن تهیه شود که غذایتان را بی نظیر کند. پس برای یادگیری این غذای خوشمزه با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو همراه باشید.

فهرست

  1. مواد اولیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده
  2. طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده
    1. روش هایی برای خوش طعم کردن سبزیجات
    2. نکات طلایی در طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده
  3. درباره کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده بیشتر بدانیم

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

کتلت مرغ با سبزیجات گریل

مواد اولیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده

  1. سینه مرغ یک عدد
  2. پیاز متوسط یک عدد
  3. سیب زمینی بزرگ سه عدد
  4. تخم مرغ یک عدد
  5. آرد سفید یک قاشق غذاخوری
  6. نمک و فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری
  7. زنجفیل،جوز هندی،پاپریکا ۱/۲ قاشق چایخوری
  8. سیر رنده شده ۲ حبه
  9. زعفران یک قاشق چایخوری
  10. سبزیجات هویج ،لوبیا سبز،قارچ

طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده

  1. ابتدا از همه استخوان‌های مرغ را جدا کنید و آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید. برای این که کتلت خشک نشود، مقداری چربی گوسفندیا روغن مایع هم می‌توانید با مرغ‌ها چرخ کنید.
  2. یک کاسه بزرگ بردارید و سیب زمینی‌ها را به صورت جداگانه با رنده ریز، داخل آن رنده کنید. پیاز را هم داخل کاسه رنده کنید. تخم مرغ را هم داخل کاسه بشکانید و با دست‌تان شروع به ورز دادن مواد کنید تا مایه کتلت کاملا منسجم و یکدست شود.
  3. حالا نوبت به اضافه کردن ادویه‌ها و زعفران است. نمک و فلفل و زردچوبه والباقی ادویه ها را اضافه کنید. زعفران را هم که از قبل دم کردید اضافه کنید و دوباره مواد را ورز دهید. مایه کتلت آماده است.
  4. یک تابه بردارید. داخل آن مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود. حالا به اندازه ۱ عدد گردو از مواد بردارید و به کمک کف دست پهن کنید.‌
  5. قطر کتلت نباید آنقدر زیاد باشد که خام بماند و نه آنقدر نازک که خشک شود و بسوزد. حدود ۱ سانتی‌متر ضخامت کافی است.
  6. کتلت مرغ را داخل آرد سفید بغلتانید و داخل روغن قرار دهید.
  7. حرارت را متوسط کنید تا داخل کتلت خام نماند و روی آن بسوزد. بعد از این که یک طرف کتلت‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر هم سرخ کنید.
  8. برای گریل سبزیجات اول باید آنها را بلانچ کنیم توصیحات کامل در پیج آشپزشو ثبت شده بعد سبزیجات در تابه ای به همراه ۲فاشق سویا سس وسس HP تفت میدهیم تا کاملا مزه داره بشه ودر کنار کتلت سرو می کنیم.

روش هایی برای خوش طعم کردن سبزیجات گریل شده

شاید بهتر است بدانید یکی از بهترین روش ها جهت خوشمزه تر کردن سبزیجات، گریل کردن آن ها است. سبزیجات را می توان به وسیله طعم دهنده های مختلف گریل کرد.

یکی از انواع سبزیجاتی که می توان در این غذا استفاده نمود هویج است، برای بهتر کردن مزه ی هویج می توان هویج ها را حلقه حلقه برش زد و با مقداری آب پرتقال و یک لیوان آب پخت و نصف قاشق چای خوری زیره سبز و یک حبه سیر به آن اضافه نمود تا مایع غلیظ تر شود و سپس یک قاشق چای خوری به آن کره اضافه کرد. پس از آن می توان این سبزیجات را می توانید به غذت اضافه کنید. فراموش نکنید که آنتی اکسیدان ها با پختن هویج افزایش پیدا می کنند.

کتلت مرغ با سبزیجات گریل

نکات طلایی در طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده

  1. سبزیجاتی که در کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده به کار برده می شود همگی باید خرد شده باشند.
  2. سسی که در تهیه این نوع غذا به کار برده می شود سس هویسین است که اکثر غذا های چینی با این سس تهیه می شوند.
  3. سس هویسین از سس تند، سس سویا، سرکه سفید، پودر سیر، فلفل سیاه، عسل و کره بادام زمینی تشکیل می شود.
  4. در تهیه سس این غذای لذیذ و خوشمزه می توانید از پودر زیره سیاه، پودر آویشن و فلفل سیاه استفاده نمائید تا طعمی بهتر به آن بدهد.
  5. کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده به علت این که بدون روغن تهیه می شود، یک غذای رژیمی محسوب می شود. از دیگر ویژگی های آن می تواند به بسیار سالم بودن، کاملا سیر کننده اشاره کرد. همچنین به شما انرژی بسیاری می دهد.
  6. در طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده می توانید از مواد دیگری از جمله رشته فرنگی یا نودل برنج استفاده نمائید، تا رنگ زیبایی به غذایتان می بخشد.
  7. سعی کنید برای این طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده از سبزیجاتی که به صورت نواری خرد شده باشند، استفاده کنید.
  8. در طرز تهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده می توانید از مقداری زنجبیل و سیر استفاده کنید.
  9. حواستان باشد در سس سویا نمک به اندازه کافی موجود است پس به مرغ ها نمک اضافه نزنید.

درباره کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده بیشتر بدانیم

این کتلت برای کسانی که مشکل استفاده از گوشت قرمز را دارند بسیارمناسب است تا با استفاده از مرغ بتوانند کتلت تهیه کنند. همچنین افرادی که قصد دارند مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ به جای گوشت قرمز در طرزتهیه کتلت مرغ با سبزیجات گریل شده استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است و برای تهیه کتلت مرغ مناسب تر است.

از دیگر ویژگی های گوشت مرغ می توان به این موضوع اشاره کرد که مرغ دارای ویتامین B3 که یک ویتامین ضد سرطان است، می ‏باشد. DNA بدن ما به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود آن به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏ های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری های ژنتیکی است. گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‏ باشد که برای سلامتی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مطالعات بسیاری نشان داده است که بین بروز سرطان ‏ها و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد و سلنیوم مانع ابتلا یه سرطان می ‏شود. گوشت مرغ علاوه بر ویتامین B3 ، منبع خوبی برای ویتامین B6 نیز می‏ باشد.

این ترکیب خوب ویتامینی B ، مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز بدن معرفی می‏ کند، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش های سوخت و ساز بدن نقش دارند.

کتلت مرغ با سبزیجات گریل

امیدواریم این مقاله هم مانند مقاله های دیگر برای شما مفید باشد و نوش جان کنید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه