اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان فروردین

طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی

طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی

سوشی نوعی غذای آسیای شرقی به شمار می آید. ۲۸ خرداد سالروز جهانی سوشی می باشد و این روز را به این غذای چینی اصیل اختصاص داده اند. می توان گفت در بین سوشی ها، سوشی کالیفرنیایی از محبوبیت بالایی برخوردار است و می توان آن را در دنیا غذایی دانست که طرفداران خاص خود را دارا می باشد. این غذا یکی از آن غذاهایی است که یا عاشق آن خواهید شد یا برای همیشه از آن متنفر خواهید بود. طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی، هیجان انگیز ترین و جسورترین دستور پخت های مجموعه ما می باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال طعم های خاص هستند و سلیقه متفاوتی را در آشپزی دارا می باشند، طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی می تواند برای شما پاسخ خوبی برای رفع این نیاز شما باشد. در این مطلب آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد دارد این غذای اصیل آسیای شرقی را در دستور کار خود قرار دهد.

فهرست

  1. مواد اولیه سوشی کالیفرنیایی
  2. طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی
  3. درباره سوشی کالیفرنیایی بیشتر بدانیم
  4. فواید سوشی کالیفرنیایی

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه سوشی کالیفرنیایی گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی

مواد اولیه سوشی کالیفرنیایی

  1. گوشت خرچنگ پخته شده ۱۰۰ گرم
  2. ورق جلبك دریایی ۲ تا ۳ عدد
  3. برنج سوشی ۲ پیمانه
  4. خیار به میزان لازم
  5. آواکادو به میزان لازم
  6. هويج يك عدد
  7. خيار يك عدد

طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی

  1. برنج را به همراه دو پيمانه آب مي گذاريم تا كاملا پخته شود وپس از تمام شدن آب آن مي گذاريم تا دم بكشد.
  2. گوشت خرچنگ را پخته و به شکل ورقه های باریک و بلند برش می زنیم.
  3. خيار و هويج را پوست گرفته و به شکل طولی و نازک خرد می کنیم.
  4. یک ورق جلبک را نصف کرده و روی حصیر سوشی پهن می کنیم.
  5. مقداری از برنج را با دست برداشته و روی جلبک پهن کرده و کمی می فشاریم.
  6. در مرحله بعد به کمک حصیر، سوشی را رول کرده و آن را باز می کنیم. به گونه ای که برنج در قسمت پایین و جلبک در قسمت بالایی قرار بگیرد.
  7. اکنون چند تکه گوشت خرچنگ، آواکادو و خیار را روی برنج می چینیم و سوشی را به کمک حصیر رول کرده و کمی فشار می دهیم تا سفت شود.
  8. در آخر رول سوشی را با یک چاقوی تیز برش زده و دوباره داخل حصیر کمی فشار می دهیم تا سفت شود، سپس در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس و اسابی سرو می نماییم.
طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی - آشپزشو قنادش

درباره طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی بیشتر بدانیم

سوشی را باید یک غذای چینی دانست و ارتباط آن را با کشور ژاپن را در حد الگو برداری از یک غذای کشور همسایه دانست. اولین بار این غذا را در یکی از مراسمات کالیفرنیا سرو شده است و ابداعات تازه و تغییراتی را در طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی، در آن مراسم ایجاد کرده بودند.

اگر به طعم ماهی خام هیچ علاقه ای ندارید، سوشی کالیفرنیایی می تواند برای شما راه حل خوبی باشد. سوشی کالیفرنیایی، دارای هیچ گونه ماهی خامی نمی باشد و این مساله می تواند برای افراد حساس به این نکته بسیار مطلوب باشد. با رفع این مشکل، تعداد علاقه مندان به این غذا بیش تر از قبل خواهد شد و تعداد افراد بیش تری با فرهنگ و سنت مردم آسیای شرقی آشنا خواهند شد. برای اشنایی با هر غذایی، در ابتدا باید با فواید و طرز تهیه آن آشنا شد. طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی، می تواند دریچه ای برای آشنایی بیش تر شما با این غذا باشد.

فواید سوشی کالیفرنیایی

طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی، از کشور چین به ژاپن و از آن جا به همه دنیا راه پیدا کرد. اصالت این غذا مانند اصالت نگاه چینی ها بسیار زیاد و عمیق می باشد، به طوری که این اصالت در فوادی و طعم و مزه این غذا نیز نمود پیدا کرده است. وجود ماهی در سوشی کالیفرنیایی می تواند فسفر مورد نیاز شما را تامین کرده و منبع بسیار مناسبی از پروتئین برای شما باشد.

فرایند تخمیر این غذا بسیار طولانی می باشد و تمام طعم ها کاملا به خورد این غذا می رود. طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی، بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید به کمک سوشی کالیفرنیایی، نیازهای غذایی خود را به طور کامل تامین کنید. این غذا می تواند منبع بسیار خوبی از ویتامین B باشد. در نوع خاصی از طرز تهیه سوشی کالیفرنیایی، وجود مرغ سبب رفع نیاز افراد به روی و افزایش رشد قدی در کودکان می شود.

نمایی نزدیک از سوشی کالیفرنیایی

در میان مشاغل مورد نیاز در کشور‎های پیشرفته دنیا از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا و کشور‎های اروپایی برخی مشاغل خدماتی نظیر آشپزی، فرصتی مناسب برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‎کنند را فراهم می‎کنند. از این رو کسانی قصد مهاجرت از طریق آشپزی را دارند می توانند با دریافت مدرک معتبر بین المللی شانس خود را برای این منظور افزایش دهند.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه